Avatar billede jake_2 Nybegynder
13. januar 2003 - 20:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ny IP

Jeg er ved at lave noget software, som jeg er ved at teste. For at kunne teste mit software skal jeg bruge en række forskellige ip'er.
Jeg har derfor brugfor at skrift IP en utal af gange på min egen pc (med teledanmark ADSL). Kan dette lade sig gøre og hvordan.
Jeg skal kunne ændre ip'en med enten et java program eller i måske med noget VB
Avatar billede jake_2 Nybegynder
13. januar 2003 - 20:32 #1
Teledanmark køre vist nok med dynamisk IP, hvilket betyder at IP'en ændre sig over tid.
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
13. januar 2003 - 20:35 #2
sluk dit modem og tænd det igen, så skiftes der IP, hvis du vel at mærke har dynamsik IP fra din udbyder...
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
13. januar 2003 - 20:42 #3
Kommentar: jake_2
13/01-2003 20:32:52    Teledanmark køre vist nok med dynamisk IP, hvilket betyder at IP'en ændre sig over tid.

nej... det er, nødvendigvis    dynamisk IP den kan også være fast
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. januar 2003 - 21:31 #4
Hvis du bare skal teste nogle IP'er hvorfor gør du det så ikke bare fra dit eget LAN og skifter IP'e til hvad end du vil have den skal være?
Avatar billede jakob_madsen Nybegynder
14. januar 2003 - 07:25 #5
Desværre, står den server jeg tester op mod ikke hos mig. Jeg har brug for at skifte ip automatisk og hurtigere en ved at slukke og tænde for modemet
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. januar 2003 - 09:31 #6
ipconfig /release
ipconfig /renew

Eller lytte til peaceofcake
Avatar billede jake_2 Nybegynder
14. januar 2003 - 15:11 #7
Hvad snakker vi azzer. Hvilket sprog??? VB???
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. januar 2003 - 15:18 #8
Øhm jakob og jake? Hvem er det som har oprettet spørgsmålet?

jake: de kommandoer køres fra en command prompt.
Avatar billede jake_2 Nybegynder
14. januar 2003 - 16:21 #9
DVS. man kan starte dem i VB med en shell komando?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. januar 2003 - 16:23 #10
hvis din IP skifter hver gang du rebooter så kan du muligvis ja. jeg kender ikke til programmering.
Avatar billede jake_2 Nybegynder
14. januar 2003 - 19:40 #11
Azzer kan du ikke lige skriv svar så får du point.
Avatar billede jake_2 Nybegynder
14. januar 2003 - 20:31 #12
sorry azzer. jeg få ikke nogen ny ip. )o:
Jeg prøver lige igen
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. januar 2003 - 22:10 #13
har du modem eller router?
Avatar billede jake_2 Nybegynder
15. januar 2003 - 16:16 #14
Jeg har sat mit ADSL direkte til min hub så jeg går ud fra at det er en router ???
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. januar 2003 - 16:38 #15
hubben må have et kabel til et modem eller en router. Der må stå noget på den?

Hvis du ikke kan finde ud af hvad det er for noget udstyr så prøv at tage strømmen fra et øjeblik lav så:

ipconfig /release
ipconfig /renew
Avatar billede jake_2 Nybegynder
02. juli 2003 - 21:39 #16
Lukket