Avatar billede freeman Nybegynder
13. januar 2003 - 20:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Online (på web) Server stats ?

Hej..

Jeg har set mange som online har noget realtime statistik om serveren, altså hvilke service som er oppe / nede.

Jeg vil gerne høre om der er et program eller det blot er noget programmering som generer det... under alle omstændigheder vil jeg meget gerne have det.. :-)
Avatar billede madd Nybegynder
13. januar 2003 - 20:24 #1
Hej freeman.

Det er i de fleste tilfælde noget programmering der ligger bag.

Eksempelvis i PHP;

<?php
$fp = fsockopen ("localhost", 80, $errno, $errstr, 2);
if (!$fp) {
    print "Service på port 80 er lukket";
} else {
    print "Weho - vores service på port 80 svarer";
}
?>

/Mattias
Avatar billede freeman Nybegynder
13. januar 2003 - 20:49 #2
OK..

Er det muligt i ASP ?.. ja, det er det jo nok, men  jeg har ikke lige min ASP bog i nærheden og jeg ved heller ikke lige hvordan det skulle hænge sammen ?
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
14. januar 2003 - 13:36 #3
Hey

Jeg har lavet lidt i ASP med server stats, up og downstream osv, informationen har jeg trukket via en XML side om coolmon genere.
efter kl 17 idag sq min side gerne komme op igen der ka du se en lille smule
http://195.249.90.157
xml siden..: http://195.249.90.157:61300

desuden kan du trække rigtig meget via VMI enten gennem VBS eller evt. ASP har dog ikk prøvet med ASP..

Du skal være velkommen til og skrive en mail til mig så kan jeg sende lidt af det jeg har lavet med VMI og coolmon/xml

mvh
Søren Larsen
s_larsen @ danfoss.com
Avatar billede freeman Nybegynder
28. januar 2003 - 09:46 #4
popeye_2k
Jeg kan desværre ikke komme ind ´på dine sider, men jeg vil meget gerne se det, da det lyder som det jeg søger :-)
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
28. januar 2003 - 09:50 #5
freeman send mig en mail(s_larsen @ danfoss.com) eller fang mig på ICQ 8616 1332 i aften så kan jeg sende lidt info og eksempler, men geninstallerede min comp for et stykke tid siden så har desværre ikke fået sat alle tingene op igen.
Avatar billede freeman Nybegynder
28. oktober 2003 - 19:50 #6
hmm, fik det aldrig til at fungere...

Nogle som ligger inde med noget eller lukker jeg :)