Avatar billede peterpeter Seniormester
26. oktober 2000 - 13:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

HASTER - Søge form til htm filer

Halløj

Jeg vil gerne have en form hvor man indtaster et søgeord, og derefter bliver der ledt i alle htm filer i de underliggende directories.

Der skal ikke være noget \"fancy\" over det, kun et søgefelt samt et svar på hvilke dokumenter der indeholder \"søgeordet\".

Jeg kan ikke selv finde ud af lave det ! - jeg går dog ud fra at det nok er rimeligt simpelt at lave.... Det haster bare lidt ;-)

Filerne der skal ledes i, er alle htm filer, de ligger altså ikke i en database.

Er der nogen der gider hjælpe med det ?

Med Venlig Hilsen

Peter
Avatar billede tarantula Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:00 #1
Hey...
Jeg har samme problem og vil derfor gerne vide om du ikke vil sende en mail til mig med koden... altså hvis du får den :-) min email er
rene-j@mail1.stofanet.dk Håber du vil
Rene
Avatar billede teepee Nybegynder
26. oktober 2000 - 16:00 #3
Nu det er en asp kategori, gætter jeg på at du/I bruger M$IIS. Så hvad med at bruge indexserveren?
Kan kodes på en halv time at kendere, men desværre lidt svært at formulere ellers... Hjælpen /iishelp er nogenlunde. Hvis du har en ISP der udbyder Indexserver har de garanteret også nogle hjælpesider.
Avatar billede tupsy Nybegynder
27. oktober 2000 - 01:21 #4
Jeg har et script hvor du manuelt skal indtaste : *sidenavn.htm~Titel|Søgeord^Beskrivelse

Det giver dig fuld kontrol hvad der bliver fundet hvor.. Du kan evt. (Som jeg har gjort) kopiere hele sidens indhold ind som søgeord, så er du sikker på at brugeren altid finder det rigtige..

Scriptet er på dansk og kan ses i brug på www.socko.dk

Tupsy!!
Avatar billede tupsy Nybegynder
27. oktober 2000 - 03:14 #5
Øøøh, glemte lige at skrive at det IKKE er et ASP script..
Avatar billede tarantula Nybegynder
27. oktober 2000 - 15:40 #6
Tupsy jeg synes den kode er lidt forvirene... der står en masse som jeg ikke kan finde hoved og hale i. Gider du ikke \"cleane\" koden og indsætte f.eks. >insæt søgeord her< istedet for det der er på siden... så er du en flinker fyr... send koden til rene-j@mail1.stofanet.dk
Takker
Avatar billede peterpeter Seniormester
27. december 2000 - 00:28 #7
TUPSY - Jeg forstår det ikke, har du mulighed for at forklare funktionaliteten yderligere - ser meget smart ud...............

Peter
Avatar billede tupsy Nybegynder
27. december 2000 - 10:42 #8
PeterPeter>>>
Smid din mail adr. så prøver jeg at sende koden til dig i en clean version.. Så er det nok lidt nemmere at forstå..

Men det virker som søgefunktion på www.socko.dk

Tupsy!!
Avatar billede peterpeter Seniormester
27. december 2000 - 20:05 #9
PERFEKT

Min mail er:

Peter@Windum.com

Godt Nytår
Avatar billede tupsy Nybegynder
27. december 2000 - 22:22 #10
PeterPeter>>>>
Søgeform afsendt!!

Og godt nytår til dig også..
Pas nu på fingrene!! *<:o)
Avatar billede delpart Nybegynder
16. januar 2001 - 10:38 #11
Til Tupsy
Du må MEGET gerne sende mig den cleane version af scriptet!!!!!
Mvh
renem@sol.dk
Avatar billede uffe01 Nybegynder
29. juli 2001 - 22:10 #12
Jeg er også hook på at få den cleane version af scriptet
Mvh
dongart@post7.tele.dk
Avatar billede tupsy Nybegynder
30. juli 2001 - 07:57 #13
Hmmm, har kikket lidt i gemmerne..
Kan ikke finde scriptet længere..
Er der en af jer andre der stadig har det??

Tupsy!!
Avatar billede peterpeter Seniormester
30. juli 2001 - 22:52 #14
Ups, jeg har heller ikke lige det store overblik over mine filer.

Kigger også.

Med Venlig Hilsen
Peter
Avatar billede keysersoze Guru
05. august 2001 - 22:47 #15
hvad sker der mere her?
Avatar billede peterpeter Seniormester
14. februar 2002 - 00:34 #16
Ovenstående var noget vi skulle bruge på mit arbejdes Intranet, men jeg har aldrig fundet en løsning og nu er jeg ved at skifte job......

Peter