Avatar billede swat Nybegynder
13. januar 2003 - 14:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lukker langsomt !

De sidste 14 dager har mit windows 2000 været langsomt om at lukke ned når jeg slukker for den (varighed ca. i.min)
Har prøvet at afindstallere de sidste indstalleret programmer, uden held

er der nogen der har en ide om hvor jeg skal lede efter problemet?
Avatar billede 93a12 Nybegynder
13. januar 2003 - 14:30 #1
installer windos om.
Avatar billede 93a12 Nybegynder
13. januar 2003 - 14:31 #2
windos=Windows
Avatar billede swat Nybegynder
13. januar 2003 - 15:06 #3
Har man ikke mulighed for at se hvilken program der ikke lukker/bruger langt tid på at lukke ?
Avatar billede sekam Nybegynder
13. januar 2003 - 17:33 #4
Læs evt. http://www.aumha.org/a/shtdwnxpz.htm

Prøv også at aktivere "Shutdown Trackeren"
Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Reliability
Find/Opret punktet 'ShutdownReasonUI' (DWord) og sæt den til 1

Du kan så i din Logbog (System) se eventuelle fejl der måtte forekomme.
Avatar billede oniel Nybegynder
13. januar 2003 - 19:09 #5
Prøv dog først at defragmentere din HD.

Endvidere kan man spare nogen tid ved nedlukning hvis der er antivirusprg på PC'en.
Sæt antivirusprg. til kun at scanne filer ved åbning - ikke ved lukning. Filerne er jo scannet een gang!
Avatar billede flums Nybegynder
13. januar 2003 - 23:14 #6
Dette kunne være løsningen (postet tidligere)

Symptom: 60 seconds additional delay in shutting down or logging off Win2K. The problem is described under this heading already, but it is appearing again (apparently) as a result of Win2K critical update Q329170, 12 December 2002. Work-around is as already noted:
Run gpedit.msc. In local computer policy, change "Maximum retries to unload and update user profile" to far less than its default 60. Find this setting under Group Policy Editor > Local Computer Policy > Computer Config > Admin Templates > System > Logon. I set mine to 5 tries (5 seconds).

og så uninstallede Win2K critical update Q329170