Avatar billede haand Nybegynder
13. januar 2003 - 13:52 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

køler !!

Jeg kunne godt tænke mig en ny køler !! ( den jeg har, er en in-box ,og den larmer som bare fanden ! ) men jeg er kommet lidt i tvivl om hvilken jeg skal købe ??? for uanset HVILKEN køler jeg læser folk´s vurdering af, så er der nogen der roser den ene til skyerne, mens andre hagler den samme køler ned !!!!!!!!
jeg har et soltek SL-75drv4 bundkort med en xp 1900 cpu, monteret i et chieftech kabinet.
Og jeg kunne oxo godt tænke mig at få lidt oplysninger om kabinet-kølere !!! og til sidst, hvodan ser i cpu -temp !! er det i ctrl-alt-del ( jeg kører med xp pro ) der står processor 29 !!!!!! eller hvor ser man det ??????????
ved godt det var en lang smøre ;-)
Avatar billede prodic Mester
13. januar 2003 - 13:57 #1
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552
Rigtig god/støjsvag køler

Temperaturen kan du f.eks se med SpeedFan eller Motherboard Monitor.
Avatar billede lion-1 Nybegynder
13. januar 2003 - 14:02 #2
En af de bedste kølere du kan få er Thermaltake fra Datapoint.
Du kan anvende Pabst kabinetkølere, også fra Datapoint
Begge er meget støjsvage.
Lion-1
Avatar billede random_act Nybegynder
13. januar 2003 - 14:10 #3
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637933
Den har jeg lige bestilt.....
mester nice efter hvad folk jeg kender siger.....
Avatar billede haand Nybegynder
13. januar 2003 - 14:27 #4
Nu er det vel ikke lige sådan, at du (lion-1 ) har et link eller noget der ligner til DATAPOINT !!!!!!!
MHT. silent viking 2 !! så får den altså en ordentlig omgang HUK inde på edb-priser ( bedømmelse )
Og med hensyn til MIST ! så er det nu oxo den jeg har mest kig på !!! men selv den får en del kritik !!!! netop derfor jeg er kommet i tvivl !
Avatar billede lion-1 Nybegynder
13. januar 2003 - 14:58 #5
Link til Datapoint: http://www.datapoint.dk/index.asp
Igen; Der er mange meninger om kølere. Silent Viking 2 er besværlig at montere. Måtte selv have MB ud af kabinet for at montere. Efter inst er det en helt anden sag: Lydløs.
Avatar billede diamant Nybegynder
13. januar 2003 - 17:30 #6
Jeg lige koebt og installerede un Slient Viking II (fra Thermaltake) of det er rigtig at den er meget støjsvage, og det kan verre lidt besværlig at montere paa grund af dens størelse. Man skal bare vaerre forsigt, men det kan lade sig gøre paa bundkortet. Den køler min Athlon 1800+ godt nok (37gr-54gr)
Men after kunne jeg høre at min tromforsyning larmede for meget og jeg monterede en Enermax 350 W og den er lydsløs!
Avatar billede diamant Nybegynder
13. januar 2003 - 17:34 #7
Jeg skal bare tilføje at de PAPST 8cm kabinet blaesere er naesten lydløs, men ikke de smaa 4 cm!
Avatar billede haand Nybegynder
13. januar 2003 - 20:45 #8
Hmm kan se at der er lidt problemer med at få silent viking2 , til at passe på et soltek-bundkort !!!!  nogen der har prøvet det ???
Avatar billede diamant Nybegynder
17. januar 2003 - 10:40 #9
Den Silent Viking II har brug for kun 7cmX7cm.