Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
13. januar 2003 - 12:52 Der er 3 kommentarer

kort introsekvens, evt tutorial....

Jeg er en absolut nybegynder i flash, men ønsker blot at at lave en simpel introsekvens til en eksamensopgave jeg er tilknyttet. Spillet er et meget simpelt konstrueret rejsespil, som foregår i sydamerika. Det jeg gerne vil er evt. nogle sekvenser der fader ud, og erstattes af andre billeder, som ligeledes fader væk, hvilket suppleres med musik.
Billederne skal være jungle, rejse orienterede, måske endda specifikke, som til sydamerikanske ruiner.
Er der andre forslag til fremgangsmåde, billeder eller andet, vil jeg meget gerne høre dem. Ligeledes hvis nogen kender til billeder, tutorials, eller flash-film som minder om den her, vil jeg ogspå meget gerne vide det...

På forhånd tak!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
13. januar 2003 - 14:16 #1
Det lyder meget elementært - men jeg tror først du skal gennemgå et af de der billig-hæfter (IDG eller lignende), så du får styr på tidslinier, frames, movieclip, tegneværktøjet, tweening og lydobjekt! Herefter kan du nemt selv lave det!

http://www.flashkit.com/tutorials/Getting_Started/

http://www.flashkit.com/tutorials/Getting_Started/Shape_Tw-Douglas_-547/index.php
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
13. januar 2003 - 15:57 #2
jeg har gennemgået disse, og det er ikke så meget selve animationen i det. Mere at jeg ikke kan finde ud af at tegne billederne selv, og dette vil jeg gerne have hjælp til at se, eller lave noget som er flot.
Avatar billede pyroman Nybegynder
13. januar 2003 - 19:20 #3
Jeg tror ikke rigtigt der er nogen der kan hjælpe dig med at tegne bedre, og alle nødvendige funktioner og værktøjer til at tegne med gennemgåes i den indbyggede hjælp i flash eller i det billige hefte fra IDG. Hvis du ikke er interesseret i at tegne billederne selv, kan du bare importere nogle:

file>import>

Med flash MX kan du også konvertere et imorteret billede om til vectorgrafik og derved redigere og ændre billedets facon i flash som normale objekter:

modify>trace bitmap>

Det var vist alt jeg kunne hjælpe dig med - ellers kan du kigge på flashkit om de ikke har nogle drawing-tutorials

/Filip