Avatar billede flindtstone Nybegynder
13. januar 2003 - 12:29 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Lan -> Router / Switch -> Lan

Jeg har droppet mit ADSL, hvor jeg tidligere
havde en PC der delte forbindelse med 3 andre
mig konen og børnene derhjemme ulempen har så hele tiden været at den første skulle være tændt altid.

Nu har jeg fået boligforeningen's Cirque, og
der er kun et LAN stik derhjemme til netkortetog der skal ikke logges på, kun bede om en automatisk IP, så kunne jeg gøre som før men vil gerne have en Router istedet med firewall.

Men markedet er ENORMT!!, og jeg er en smule
forvirret over alt det DSL /ADSL osv.

Spørgsmålet er så er en router en router kan alle bruges, eller er der forskel på dsl/adsl/lan signaler osv, er der nogen der ved hvilken jeg bør bruge, den skal være med firewall, idet mine børn bare trykker på ok knappen osv.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
13. januar 2003 - 12:31 #1
din router skal være med ethernet/ethernet interface... Der findes mange på markedet, men Level-one laver nogen med firewall og 1 vpn connection til omkring en 800 krone seddel
Avatar billede venturer Nybegynder
13. januar 2003 - 12:32 #2
Den type router du skal lede efter er en Ethernet til Ethernet router. Dette udgør 80% af routerne.

Jeg har selv sådan en fætter her:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674757894

Men jeg kan også anbefale denne:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597896
(den har også mulighed for at dele en printer).
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
13. januar 2003 - 12:33 #3
Eller måske en D-Link DI604 ? nedenstående er sakset fra www.edbpriser.dk
DI-604    Router w. DHCP server / 4-port switch / 10/100Mbit 485 kr.
Avatar billede articfruit Nybegynder
13. januar 2003 - 12:56 #4
carsten lusk har fat i en rigtig god router til billige penge, og så er der endda også switch i!! Ikke et dårligt valg.
Avatar billede articfruit Nybegynder
13. januar 2003 - 12:57 #5
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. januar 2003 - 12:58 #6
D-Link 604 er en lorte router. Alt for mange har været ude for problemer med den.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
13. januar 2003 - 13:00 #7
Tjah, det er muligt, jeg kan jo kun uddele af min egen erfaring, og jeg kender flere der kører med dem problemfrit
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. januar 2003 - 13:22 #8
Kender så mange der har den modsatte erfaring.
Avatar billede flindtstone Nybegynder
13. januar 2003 - 13:22 #9
Ikke for at køre rundt i det samme men, har nu været inde og kigge
på diverse routere,  Venturer den du har har jeg klippet lidt ud om
og er glad for dette afsnit Ethernet backbone.

"The Linksys EtherFast® Cable/DSL Router with 4-Port Switch is the perfect option to connect multiple PCs to a high-speed Broadband Internet connection or to an Ethernet back-bone."

D-linken 704 virker suveræn med printerporten hvilket vil løse et andet problem, den ville jeg helst have

Men er en router en router (de praler jo ikke alle af at det er en
ethernet/ethernet interface... router)

Ville så nødigt købe noget ml 800 - 1200 og så finde ud af det ikke
kommer til at køre
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
13. januar 2003 - 13:26 #10
Du kan godt bruge en D-link 704P...Det er også en ethernet/ethernet router
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. januar 2003 - 13:26 #11
pris og kvalitet hænger meget ofte sammen
Avatar billede articfruit Nybegynder
13. januar 2003 - 13:29 #12
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=21643
en fejl procent på 4 er da ikke så stor...

her er link til en lille beskrivelse af 704
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=26659
Avatar billede venturer Nybegynder
13. januar 2003 - 15:43 #13
Som jeg skrev skla du have en ethernet til ethernet router. Så begge forslag jeg kom med er selvfølgelig beregnet til dette :)
Jeg har selv siddet og konfigget en D-link 704-P og den kan netop lige det du leder efter. Både firewall som er let at gå til, samt mulighed for at dele printer (som jeg dog ikke har prøvet).
Du får også en indbygget 10/100Mbit Switch med fire porte som er ganske velegnet til hjemmebrug.
Avatar billede flindtstone Nybegynder
13. januar 2003 - 18:37 #14
Okay jeg prøver en D-link 704-p