Avatar billede smartguy101 Juniormester
13. januar 2003 - 11:47 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Mordet på John F. Kennedy <-- læs her

Hejsa.
Jeg er ved at lave en opgave om John F. Kennedy, og jeg ville høre om nogen af jer ville hjælpe mig med at besvare et par spørgsmål. Hvis nogen af jer har en e-mail adresse jeg må skrive til, må I også meget gerne vedlægge den.

Her kommer de:

Hvem stod bag mordet?
Hvorfor blev mordet aldrig fuldt opklaret?
Hvorfor var han et symbol på magt, fred og ungdom ?
Hvordan kan det være det ikke blev opklaret, når så mange ressourcer blev sat ind på det?
Ønsker nogle at skjule sandheden? Hvilke?
Er der nogen mulighed for at opklare mordet?

- Mange tak for hjælpen!

// Webmok
Avatar billede Chewie Novice
13. januar 2003 - 11:50 #1
Det er jo oplæg til en 20 siders report ....

prøv evt. www.studienet.dk
Avatar billede razor Nybegynder
13. januar 2003 - 11:54 #2
Du har jo nogle fine problemstillinger at arbejde med - så er det jo bare at få læst nogle bøger :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. januar 2003 - 11:57 #3
1. Rumvæsner/CIA eller ligende, det vides jo ikke da det ikke er opklaret.
2. Se 1.
3. Verdens mest magt fulde mand, han var ung og trak USA ud af en krig (hvis jeg husker korrekt)
4. Se 1. og 2.
5. Se 1., 2. og 4.
6. Se 1., 2., 4. og 5.
Avatar billede segal Nybegynder
13. januar 2003 - 11:59 #4
Som razor ganske rigtig skriver, bør du læse nogle af de geniale bøger, som omhandler denne sag. Heriblandt tænker jeg specielt på "On the Trail of the Assassins" skrevet af Jim Garrison.
Avatar billede segal Nybegynder
13. januar 2003 - 12:06 #5
james_t_dk, han nåede netop at få tilbagekaldt ~1000 fra vietnam inden han blev drabt. Men i et NSAM 263 afaik, gøres det klart, at han intentioner er at trække yderlige ud af krigen. Dette NSAM bliver overlappet af NSAM 273 (som sagt ikke helt sikker på 273 eller 272), som det "reciprokke" af hvad der står i 263 - dette NSAM 273 bliver nedskrevet ~1 uge efter mordet på JFK:/
Avatar billede zinuss Nybegynder
13. januar 2003 - 12:08 #6
Der Kørte et program på Dr1 for noget tid siden om Mafiaen, som man også mener kan stå bag....
Avatar billede hare Nybegynder
13. januar 2003 - 12:08 #7
:) *Ss* Øhhh, -er der noget jar har misforstået!! Jeg var ellers sikker på at dette forum var udelukket til Hjemmeside o. lign. pludselig er det en der spørg om mordet på John F. Kennedy! Ikke fordi jeg er lige glad men det ville være det samme som at skrive et nyt indlæg om, hvorfor jorden er rund? Eller hvad ?
Avatar billede hare Nybegynder
13. januar 2003 - 12:10 #8
Ang. programmet på DR1 Er det muligt at kontakte DR, på tlf.: 35 20 30 40, du kan der forhøre dig om evt. genudsendelse eller køb af programmet det koster ikke en hel formue!

Men jeg vil tro det vil blive genudsendt på DR2 inden længe!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. januar 2003 - 12:14 #9
Se filmen!!!
Avatar billede segal Nybegynder
13. januar 2003 - 12:17 #10
Avatar billede segal Nybegynder
13. januar 2003 - 12:24 #11
Apropos filmen (JFK af Oliver Stone fra 1991), så vakte den faktisk så meget røre, at den nu daværenden præsident Bill Clinton nedsatte en kommitee til at "fjerne" det dystre aspekt fra USA's efterterforsknings-tjenester -  hvilket ikke lykkedes særlig godt;)

http://archives.gov/research_room/jfk/assassination_records_review_board/arrb_review_board_report/arrb_final_report.pdf
http://archives.gov/research_room/jfk/assassination_records_review_board.html
Avatar billede smartguy101 Juniormester
13. januar 2003 - 13:56 #12
Ja, men er der ikke nogen af jer der kender nogen, som kender noget til JFK-sagen :) - som jeg måske kunne stille et par spørgsmål? - Bare vedlæg en e-mail :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. januar 2003 - 17:43 #13
sorry, ikke gammel nok til at kunne huske det, og jeg gider ikke skrive din hjemme opgave, så kik i et leksikon, på nettet eller lån nogle bøger og klar dig selv, for det skal man kunne i denne verden!
Avatar billede smartguy101 Juniormester
13. januar 2003 - 18:34 #14
Way, det var da et modent svar. Men jeg har skam heller ikke brug for din hjælp, james ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. januar 2003 - 13:20 #15
"Ja, men er der ikke nogen af jer der kender nogen, som kender noget til JFK-sagen :) - som jeg måske kunne stille et par spørgsmål?" - Jeg myrdede John F. Kennedy ;)

(Til evt. CIA-folk, rumvæsner og andre uden humor der læser dette: Det var blot en joke)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. januar 2003 - 13:22 #16
webmok -> Hvor gammel er du? (Det er ikke for at se ned på dig, jeg er blot nysgerrig!)
Avatar billede smartguy101 Juniormester
14. januar 2003 - 14:18 #17
Er 16... men betydlig ældre end james ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. januar 2003 - 14:21 #18
webmok -> Din alder samt dine spørgsmål ligner noget projektopgave. Tager jeg fejl? Hvis nej: http://www.projektopgaven.emu.dk/
Avatar billede peterkopi Nybegynder
14. januar 2003 - 18:28 #19
Det underligste perspektiv i dette spm er ikke hvem, der dræbte JFK, men hvem der stillede webmok opgaven?
Er det af egen fri vilje, er spm udtryk for den mest dovne personlighed.
Er opgaven stillet af en lærer, er spm udtryk for den næstmest dovne personlighed.

Undskyld, webmok! Men du må altså tage dig sammen og kaste dig ud i at læse nogle bøger. Der er ingen let adgang til at få besvaret dine spørgsmål. Heller ikke for de tusindvis journalister, forfattere og filmfolk, der (måske) allerede har givet verden de rigtige svar eller bud på samme...
Avatar billede smartguy101 Juniormester
15. januar 2003 - 12:05 #20
Hold kæft en dummernik, man... tror du ikke allerede jeg har læst bøgerne, der findes... ?
Avatar billede Chewie Novice
15. januar 2003 - 12:10 #21
spm´et er så hvem er dummernik ... ham der ikke gider lave lektier eller ham der prøver at hjælpe spørgeren så han kan klare sig i fremtiden
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2003 - 12:16 #22
Haha.......nææh.....jeg tror ikke du har læst en hat, for så ville du ikke have stillet spørgsmålene.
Men det er jo tydeligt at din lærer har formuleret formuleret oplægget, som du så bare kaster videre for at slippe for opgaven :o|
Så, som så mange andre herinde allerede har svaret: Tag dig sammen og læs en bog - det er jo en spændende opgave.

PS. Athlon-pascal skal da have points for sit svar :o)
Avatar billede smartguy101 Juniormester
15. januar 2003 - 13:20 #23
Du kan da stikke dit svar skråt op... - Jeg HAR læst på opgaven... jeg er skam glad for alle de links jeg har fået. Dem kan jeg godt bruge. At der så kommer en 2-3 newbies, og mener de ikke kan bruge hjernen, det er da så en anden sag ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
15. januar 2003 - 13:54 #24
webmok -> Måske det ville være en ide at erstatte "Du kan da stikke dit svar skråt op" med "Jeg kan desværre ikke bruge dit svar da det ikke er svaret på mit spørgsmål"? Før vi ved af det er der CoAdmin på, og det ender med at nogen (højst sandsynligt dig) går sure fra Eksperten. Det er der vel ingen der ønsker?

Iøvrigt vil andre bare bruge den slags svar til at påstå at du er "dum" og på "børnehaveneveau", hvilket jeg ikke tror.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
15. januar 2003 - 13:58 #25
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
15. januar 2003 - 14:00 #26
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
15. januar 2003 - 14:03 #27
Avatar billede smartguy101 Juniormester
15. januar 2003 - 15:23 #29
Har ikke noget imod dig :-) - kun de andre ;)
Avatar billede snowball Novice
15. januar 2003 - 18:58 #30
webmok: Den slags udtalelser gider vi slet ikke at høre på her på Eksperten. Folk prøver at hjælpe dig og så skal du ikke begynde at kalde dem en masse mærkelige ting. Betragt dette som en advarsel og bliver du ved at gøre svine folk til, så deaktiveres din bruger !

Snowball / CoAdmin
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
15. januar 2003 - 19:38 #31
webmok -> Det hjælper intet at begynde og råbe op og komme med de værste ord du kender, det gør kun ondt værre!

Snowball -> Jeg ønsker en fredelig løsning på dette problem hvilket du sikkert også gør. Det er det bedste for alle parter.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
15. januar 2003 - 19:40 #32
webmok -> (Hvis du kunne finde på det, hvilket jeg da ikke tror, du er vel et fornuftigt menneske?)
Avatar billede peterkopi Nybegynder
16. januar 2003 - 03:18 #33
Det var vel ikke meningen, at du insisterede på et svar på dit spm "(Hold kæft en dummernik, man... )tror du ikke allerede jeg har læst bøgerne, der findes... ?" *GrinerHjerteligt*
Avatar billede smartguy101 Juniormester
16. januar 2003 - 08:52 #34
snowball - Hvis du kiggede på de andre kommentarer i stedet for kun at tage mig i synsvinkel. Har selv været co-admin en gang. Jeg ved da godt hvordan folk skal behandles...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. januar 2003 - 09:10 #35
webmok -> Hvor har du være Co-Admin?