Avatar billede stigc Nybegynder
26. oktober 2000 - 13:29 Der er 11 kommentarer og
5 løsninger

www eller ej

Nu har jeg min side som er

www.mitnavn.dk

denne kan man også komme til ved hjælp af

mitnavn.dk

Hvad er at foretrække, at give videre som min adresse? Er der nogen steder det kan gå galt ved ikke at have \"www.\" med?

Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2000 - 13:31 #1
ved at sætte www. foran, så vil det nok blive lettere forståeligt for ikke-kendere... dem der normalt arbejder på nettet vil ikke have problemer, men er de nye på nettet kan det virke forvirrende...
Avatar billede alt-x Nybegynder
26. oktober 2000 - 13:34 #2
Jeg vil foretrække navnet uden www, men så skal du som reget huske at skrive http://  foran, så visningen af navnet bliver til et link.
Avatar billede freeman Nybegynder
26. oktober 2000 - 13:38 #3
www lyder ligesom af mere. Min gamle farmor som ikke ved noget om computere, ved kun, at www har noget med internet at gøre... Derfor :-).. www !

Jeg synes også at det bringer balance i en URL\'en,
www.mitnavn.dk...
Avatar billede freeman Nybegynder
26. oktober 2000 - 13:40 #4
hvis det skal bruges i fx. radion som reklame, så lyder det fedt med.. www.eteleerandet.dk..
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. oktober 2000 - 13:48 #5
Jeg har selv siden www.rob.dk som også kan kaldes som rob.dk

Men når jeg oplyser adressen som rob.dk - uanset om jeg sætter http:// foran (hvis det er på skrift) så får jeg MEGET ofte spørgsmålet om der ikke mangler noget.

Vi - os der er lidt inde i tingen (\"Nørder\" - ssssssssysh!)- ved godt at der kan stå hvad som helst først - eller ikke noget.

Men jeg vil vædde på, at hvis jeg oprettede et websted som hed ww.etellerandet.dk eller wwww.etellerandet.dk, så ville over 90% af dem der taster adressen taste www.etellerandet.dk alligevel. Ligesom når jeg oplyser rob.dk og folk taster www.rob.dk alligevel.

Svaret er altså: Ja, det vil gå galt nogen steder, hvis du udelader www, så tag det med !!! Men hvis du oplyser adressen, så sig bare \"mitnavn.dk\" - folk taster automatisk www. foran.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. oktober 2000 - 13:52 #6
En lille sjov ting til alle jer der har websteder der kan kaldes UDEN www. foran:

Jeg har (selvfølgelig) en e-mail adresse der ender på det samme som domaine (i mit tilfælde rob.dk), og når der ind i mellem er nogen der ikke kan regne ud, at mit domaine må hedde www.rob.dk når jeg har en e-mail adresse der ender på @rob.dk, så siger jeg mit websted hedder det samme som min e-mail adresse.

\"Huuuuuuuuuuuuuh?\" er som regel det svar jeg får, indtil jeg beder dem taste min e-mail adresse ind i deres browser.

Prøv selv at taste mail@rob.dk ind i adresselinien på din browser (virker på IE - ved ikke med Netscape).

:o)

/Rob

Avatar billede tommyv Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:01 #7
hobbez>> Det virker på Netscape *SS*
Avatar billede zhatten Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:03 #8
Jeg synes det lyder bedst med www
og hvis du bare skriver mitnavn.dk bliver det ikke til noget link så skal du sætte http://
også synes jeg at www lyder bedre end http://

- Zhatten
Avatar billede tarantula Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:16 #9
Nu skal du hører her...
Hvis du har en internet browser som ikke er fra stenalderen så er det ligemeget med http://foran... så det er helt klart hurtigere at bruge mitnavn.dk men helt klart bedre for dem der ikke bruger nettet så tit at bruge www.mitnavn.dk og så lyder det jo også lidt mere prof ik ? :-) så den synes jeg du skal bruge og så bliver folk ikke forvirret for der er nogle hjemmesider hvor man ikke kan...
Håber du kan bruge mit forslag... Rene
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:21 #10
tommyv: Thanx :o)

tarantula: Jeg tror de flest godt ved at man ikke behøver skrive http:// foran, men det er - som zhatten rigtigt nok skriver - svært for novicer at gennemskue at der er tale om en URL, hvis den ikke starter men ENTEN http:// ELLER www.

/Rob
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:46 #11
Har en gammel side, hvor den IKKE virker hvir man forsøger at skrive WWW foran...

tjeck den her...

http://ankjaer2000.virtualave.net/

Så tjeck ud hvad der virker og send så linket videre med eller uden WWW.

Nikolaj
Avatar billede gauntlet Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:02 #12
jeg bryder mig ikke om WWW.. bl.a. fordi når folk skal sige det, er der ikke to der er enige om hvad det hedder.. f.x. mit domæne (gaunt.dk):

v v v punktum gåhnt punktum d k

tre gange dobbeltv punktum gåhnt punktum d k

og punktum kan skiftes ud med dot...

jeg siger altid selv \'gaunt dot dk\' .. nemt at huske, og hvorfor taste en hel masse ind i browseren som slet ikke er nødvendigt?

der er jo ingen grund til at sige
H T T P KOLON SKRÅSTREG SKRÅSTREG TRE GANGE W D R PUNKTUM D K SKRÅSTREG D R
når man kan sige
d r dot d k slash d r
Avatar billede gauntlet Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:04 #13
Og desuden, skal man SKRIVE navnet i stedet for at sige kan man altid smide http:// eller www. ind foran.. derfor behøver man jo ikke SIGE det hvergang ..
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:07 #14
Det er vel fordi det i forvejen er et subdomain?!?
Avatar billede tarantula Nybegynder
27. oktober 2000 - 15:45 #15
Nikolajdu
det er klart... det er fordi det ikke er dit domaine men et subdomain... det vil sige at det er en underside til virtualave.net
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. november 2000 - 09:03 #16
selv subdomæner burde man kunne komme ind på, hvis man skriver www....