Avatar billede ksras Nybegynder
12. januar 2003 - 23:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk

Har fået ny harddisk,men jeg kan ikke få lagt xp ind fordi det er en opgraderings version og min oem ver. af me kan jeg heller ikke bruge fordi  jeg har fået opgraderet min bios, Det lyder mærkeligt, men det er hvad der bliver skrevet på skærmen. Jeg har ingen rene Windows ver. som jeg mener vil kunne bruges, hvad gør jeg?
mvh ksras
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
12. januar 2003 - 23:18 #1
Køber én :)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
12. januar 2003 - 23:25 #2
Jae der er nok ikke andet for end at du køber en- du har ikke en win98 eler såen liggende?
Avatar billede wave Nybegynder
13. januar 2003 - 00:27 #3
nu er det vel ikke sådan at jeg skal gøre mig til herrer over om det du skriver er sant eller ej ???????  derfor kan du prøve den her..

i gl.dage når en opgraderings version spurgte efter ens software kunne man bare pege på CDén .. det ved jeg ikke lige om man kan med xp.. but give it a try,,,

alså XP leder efter din windows,, finder den ikke så spørger den dig hvor ?? så peger du eller skriver d: ( eller hvad der er dit cd drev med xp skiven i )
hvis det ikke virker prøv at bytte skiver så me disken sidder i ..

Jeg vil lige til slut komme med en generel problem stilling omkring opdateringer tilsvarende dette spørgsmål.. Flere og flere af de store PC leverandører leverer maskiner ud CD medie ( benytter partion på HD) når disse oftes pga en fejl formateres ..  ja så er tilbage til dette spørgsmål !!!!
Avatar billede peet-49 Novice
13. januar 2003 - 09:47 #4
Du booter op på XP, kører installationen, på et tidspunkt bliber du bedt om, at vise et andet windows, så sætter du din ME sive i, og fortsætter, du vil blive bedt om, at sætte XP i igen, og installationen fortsætter. Bemærk det fungerer kun på lovligt software, da XP kontrollerer reg.key på ME
Avatar billede ksras Nybegynder
13. januar 2003 - 12:58 #5
Til peet49  Da jeg har opgraderet min bios kan jeg ikke det. Det er også bekræftet fra Amitechs side
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
13. januar 2003 - 13:01 #6
Hvorfor downloader du så ikke en ældre bios version og starter svinet på ?
Avatar billede peet-49 Novice
13. januar 2003 - 16:17 #7
Den har jeg aldrig hørt før, kan du ikke boote på cd? eller kan du ikke køre ME?
Avatar billede dark_one Nybegynder
14. januar 2003 - 15:34 #8
Du napper din harddisk over i en anden pc, installere ME, flytter disken tilbage i din pc og installerer XP.........

SÅDAN

// Dark_one
Avatar billede ksras Nybegynder
14. januar 2003 - 22:39 #9
Jeg accepterer svaret, fra Dark_one, som jeg mener vil være en god løsning. I øvrigt vil jeg gerne sige tak til alle som har svaret
på mit spørgsmål.
Mvh. Ksras
Avatar billede peet-49 Novice
14. januar 2003 - 22:41 #10
Selv tak.