Avatar billede pumaandre Nybegynder
12. januar 2003 - 20:27 Der er 3 kommentarer

TCP/IP stack oversikt i Windows

Jeg bruker flere programmer som legger seg inn i Window's TCP/IP stack og modifiserer data før de kommer inn til mine applikasjoner. F.eks. bruker jeg WinGate og Tiny Personal Firewall.

Det jeg lurer på er hvordan jeg finner ut hvilken rekkefølge data sendes gjennom disse komponentene.

Er det Applikasjon -> WinGate -> Tiny -> Internet
eller  Applikasjon -> Tiny -> WinGate -> Internet

Noen som vet om et program som gir en oversikten over dette?
Avatar billede tim123 Nybegynder
14. januar 2003 - 15:12 #1
jeg vil tro det er dit øverste bud men jeg er ikke sikker
Avatar billede pumaandre Nybegynder
15. januar 2003 - 10:21 #2
Ikke jeg heller... Det er slik jeg ønsker at det skal være, men kan ikke være sikker. Finnes det et program som gir en oversikt?
Avatar billede tim123 Nybegynder
15. januar 2003 - 14:24 #3
du kan måske finde ud af på www.cisco.com
de har en masse om OSI-modellen