Avatar billede bytebits Nybegynder
12. januar 2003 - 12:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan Apache og IIS køre side om side ??

Jeg har været fint tilfreds med Apache som webserver, men nu er jeg faldet over en lille applikation som jeg gerne ville tilbyde på mit site.
Problemet er blot at den kun vil køre på IIS.

Inden jeg fucker for meget op i det, og installere IIS også, vil jeg lige høre jer computer-wizards, hvad i mener om sagen.
Kan Apache og IIS leve side om side ??
Avatar billede wave Nybegynder
12. januar 2003 - 12:54 #1
næ.. det skulle jeg ikke mene..
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
12. januar 2003 - 12:55 #2
Tja ... d kan de godt hvis du smider forskellige porte i hovedet på dem ... men d betyder self oxo liiiige at du ik vil kunne komme til dine sider på samme adresse .. : http://xxx.xxx.xxx.xxx:8080 kan F.eks være apache ip'en. men hvorimod at hvis du skal hente filerne som IIS har skal du F.eks bruge .. http:/xxx.xxx.xxx.xxx ... er ikke sikker på at det virker .. men i terorien burde det
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. januar 2003 - 13:00 #3
Forskellige porte, så vil det virke perfekt
Avatar billede 2-maz Nybegynder
12. januar 2003 - 13:05 #4
Jeg kører dem side om side, og har hidtil ikke haft problemer med det. De kører henholdsvis på port 80 og 81.
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
12. januar 2003 - 13:05 #5
Skulle have været et svar :D
Avatar billede bytebits Nybegynder
12. januar 2003 - 13:11 #6
spr3kcer>>
erikjacobsen>>
2-maz>>
Tak, det lyder rigtigt spændende.
Indtil videre er mit site under test/udvilkling og lever kun lokalt på min computer.
Næste problem - vil jeg være istand til at finde et webhotel som understøtter begge servertyper, eller er det en unødvendig bekymring??
Avatar billede bytebits Nybegynder
12. januar 2003 - 13:14 #7
spr3kcer>>Udmærket svar, men jeg venter lige lidt med points'ene - OK?
Avatar billede burningice Nybegynder
13. januar 2003 - 16:22 #8
bytebits>> du kan ikke få et webhotel der har begge... du køber enten webhotel til den ene, eller den anden webserver... men hvorfor koncentrerer du dig ikke med at udvikle til den ene?
Avatar billede bytebits Nybegynder
13. januar 2003 - 16:51 #9
cyberfessor>>Efter råd her fra eksperten startede jeg op med Appache og har udviklet ganske meget til denne server. Nu er jeg så snublet over en "MUST have" applikation KUN vil køre på IIS.
Ang. webhotel ku' jeg vel oploade til 2 forskellige hoteller, og så blot redirecte fra Apachen over til IIS hotellet når det var krævet.
Avatar billede burningice Nybegynder
13. januar 2003 - 17:03 #10
bytebits>> det kan du sagtens... det er bare træls at betale dobbelt så meget, hvis man kun bruger det ene hotel til denne ene ting ;)
Der er vist mange delte meninger om apache/iis... jeg ville personligt have anbefalet iis, da asp er dejligt nemt at komme igang med, og det er ikke noget problem også at afvikle f.eks. php eller perl gratis, på en iis. Omvendt er det en mindre kostbar affære at få asp til at virke på en apache.
Og efter at Microsoft har lanceret deres .Net Framework er det blevet endnu mere attraktivt at udvikle til IIS :)
Avatar billede bytebits Nybegynder
13. januar 2003 - 17:16 #11
Vil det sige, at det jeg har udviklet herhjemme på Apache, ville jeg kunne uploade til et IIS webhotel ??
Isåfald går jeg trygt gå videre og installere IIS og teste den MUST HAVE applikation.
Avatar billede burningice Nybegynder
13. januar 2003 - 17:19 #12
hvis det du har udviklet derhjemme, er i php kan det sagtens køre på en iis, evt. med lidt tilrettelser MED MINDRE at du bruger nogle mods der kun findes til apache... det er forresten en nødvendighed at IIS'en har php installeret.
Avatar billede bytebits Nybegynder
13. januar 2003 - 17:23 #13
fessor>>
ligger PHP som en option i IIS installationen eller ska' den hentes andre steder??
Avatar billede bytebits Nybegynder
13. januar 2003 - 17:25 #14
fessor>>Og hvad med databasen....jeg bruger MYsql
Avatar billede burningice Nybegynder
13. januar 2003 - 17:34 #15
bb>> hent php (også til windows) http://www.php.net/downloads.php
hent mysql (også til windows http://www.mysql.com/downloads/mysql-3.23.html
odbc driver til windows http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-3.51.html
Avatar billede bytebits Nybegynder
13. januar 2003 - 17:42 #16
fessor>>tak for din info og hjælp.
Jeg tar en DYYB indånding og kaster mig ud i det.
Avatar billede fjante Nybegynder
07. juni 2003 - 23:42 #17
Hvis jeg husker korrekt kan man køre både ASP og PHP på samme webhotel hos www.enavn.dk