Avatar billede zaprap Nybegynder
12. januar 2003 - 11:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

ntfs & win 98

Hejza Allesammen...

Da jeg nu har installeret min win 98 pga. jeg ikke kunne lide winxp kan jeg ikke få min anden hdd til at virke pga. det er ntfs, jeg kan ikke komme ind i partion magic da den skriver " Init dailed: Error 117.  Partion's drive letter cannot be identified", hvordan kan jeg få den tilbage til en FAT-32, og det gør ikke noget jeg mister min data på hdd'en
Avatar billede fumes Nybegynder
12. januar 2003 - 11:28 #1
fdisk - slet Non-DOS disk.
reboot
fdisk - opret en FAT32 partition
formatér - og du er igang med en tom disk.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 11:30 #2
FDISK:
Du skal skifte over til den HD du vil have slettet , og slette non-dos partition.
du kan sagtens køre FDISK fra win98 , når du ikke skal pille ved den disk Win98 ligger på.
Avatar billede zaprap Nybegynder
12. januar 2003 - 11:37 #3
Den kan kun finde en disk og det er stadig kun min primary hdd, men ikke den med ntfs
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 11:39 #4
Har du startet FDISK ?
Avatar billede zaprap Nybegynder
12. januar 2003 - 11:41 #5
fromsej <-- Jah???
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 11:42 #6
Jeg logger lige af og går i 98 , så skal jeg se om jeg kan guide dig.
Avatar billede zaprap Nybegynder
12. januar 2003 - 11:43 #7
Fromsej <-- takker, håber du kan hjælpe...  :)
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 11:49 #8
Back.
Første skærmbillede på FDISK:
Vil du aktivere store diske -> J
Der efter kommer der en ny menu , men jeg bliver lige nødt til at tænde min anden PC , der har jeg nemlig 2 diske i , det gør det lidt nemmere
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 12:05 #9
Så er jeg her , er du klar ?
Avatar billede zaprap Nybegynder
12. januar 2003 - 12:06 #10
fromsej <--- ja, jeg er klar
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 12:09 #11
Start->Kør FDISK <Enter>
Første skærmbilede :
Vil du aktivere tryk J <Enter>
Andet skærmbillede vælg punkt 5
Tredie skærmbillede vælg den disk der skal slettes , hos mig er det Disk 2 det er det nok også hos dig.
Fortsættelse følger:
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 12:12 #12
4.billede vælg 3
5.billede vælg 4
Og så er du nødt til at fortælle mig hvad der står på din skærm nu.
Avatar billede zaprap Nybegynder
12. januar 2003 - 12:13 #13
fromsej <--- Desværre, fandt lige selv ud af det, men du for 2/3 af mine pint, for din indsats..
Den havde oprettet en ekstra primær partion, som den vist ikke kunne lide
Avatar billede zaprap Nybegynder
12. januar 2003 - 12:13 #14
du for lidt mere
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 12:16 #15
OK , altid glad for at kunne hjælpe.
Det er også sjovere når man finder ud af det selv , med lidt hjælp eller bare en anden anskuelsesvinkel. *S*