Avatar billede monky Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:59 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

vedr. brændere

oplysninger vedr. de bedst fungerende brændere til at udføre forskellige opgaver på hobby/hjemmebasis.
Avatar billede halnet Nybegynder
26. oktober 2000 - 10:16 #1
Tror du skal tjekke dit syn... kan du se rødt?
http://www.eksperten.dk/spm/30387
Avatar billede schacks Nybegynder
28. oktober 2000 - 23:02 #2
Jeg kører med en Mitsumi 4X brænder på 2. år, og den virker godt nok. Det er dog helt sikkert ikke nogen kvalitetsbrænder. Den kører ikke med alle typer CD\'er, hvilket kan skyldes at den lagrer dataene med lavere præcision end bedre brændere, hvorfor dataene skal bevares bedre for at kunne læses. Nogle af mine venner har også haft dårlige erfaringer med f.eks. Phillips.
  Den brænder som jeg absolut har hørt mest positivt om, det er Plextor. Da den ikke er så forfærdeligt meget dyrere end andre brændere, så vil jeg meget anbefale at man lige bruger et par hundrede ekstra på at få sig en ordentlig brænder.
  Plextor har også udviklet en \"Burn-Proof\" PlexWriter 12/10/32S, den sikrer at man kan arbejde med computeren mens den brænder en CD. Det er en ting som jeg skal være forsigtig med, og det kan godt være lidt irriterende. Grunden til at den er \"Burn-Proof\" er at laser hovedet ved afbrudt brænding, kan genfinde det brændte spor med meget høj præcision. Jeg ville også umiddelbart mene at det er en god indikator for Plextors præcisionsbrænding.

Håber at du kunne bruge den lille vejledning
Med venlig hilsen
Schacks
Avatar billede kdn Nybegynder
29. oktober 2000 - 12:00 #3
Køb en PlexWriter 12/10/32A m. \"Burn Proof\", det er simpelthen \"B R Æ N D E R E N\".
Jeg har lige købt en, grundet salg af min et halvt år gamle HP 9310i som også var udmærket, men den kan overhovedet ikke måle sig med Plextor\'en.
Meddelelsen \"Buffer Underrun\" på skærmen, samt kassevis af \"øl-brikker\" er en saga blot. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at få den til at gå i knæ, og så kan man forøvrigt også opgradere firmware\'en...

//kdn
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:55 #4
Plextor! Thats it! Tjeck selv på
www.edbpriser.dk priser!
Bemærk du nok er ude efter IDE-modellerne.(dem med A tilsidst)
De andre Plextor-modeller er SCSI, og kræver ekstra kort(ca.800,-)