Avatar billede aey Nybegynder
11. januar 2003 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Logon problemer efter skift fra 'domainlogon' til workgrouplogon

Det drejer sig om en w2k-maskine som normalt loger på en domæneserver.

Jeg havde så den med hjemme og ville skifte til workgrouplogon så jeg kunne
komme på mit hjemmenetværk, men mit alm domainlogon brugernavn og kode
virker ikke (hvilket nok er fordi der ikke længere er en domainserver til at
verificere oplysningerne).

Hvordan får jeg logget ind eller bare ændret den tilbage til domainlogon?

/rasmus
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. januar 2003 - 18:01 #1
Du skal logge ind med Administrator konto'en .. Det er den eneste der findes når serveren er væk
Avatar billede aey Nybegynder
11. januar 2003 - 18:42 #2
er der et default password på administrator kontoen? Der er nemlig desværre ikke mig der har installeret maskinen ... eller evt. et work-around
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. januar 2003 - 23:42 #3
default er det tomt, man skal selv hakke et ind under installationen
Avatar billede bursch Nybegynder
24. januar 2003 - 09:20 #4
kan du ikke login med din brugerkonto fra domainet, bare hvor der står domain skal der stå "Denne computer" ?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
24. januar 2003 - 09:49 #5
Nej, for de kontoer ligger jo på domain comtrolleren, derfor er der kun en administrator konto lokalt
Avatar billede bursch Nybegynder
24. januar 2003 - 10:24 #6
Nej, hvis du piller dit netstik ud af maskinen og genstarter kan du stadig login med dit domain navn og password, hvis du skifter til "Denne computer"

\\Bursch
Avatar billede tlnielsen Nybegynder
23. februar 2003 - 09:26 #7
Du skal starte op på en consol af en eller anden art. (Er det NTFS ?)

Slet SAM-filen under system32\config. Ved genstart dannes automatisk en ny med blankt administrator password.
Avatar billede aey Nybegynder
27. april 2004 - 08:45 #8
lukker