Avatar billede viggolarsen Nybegynder
11. januar 2003 - 17:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DMA på Win 2000

Jeg har skiftet styresystem fra Win98 til Win 2000, herved er min afspilning af DVD skiver blevet meget "hakkende". I win 98 kan man sætte et flueben ved DMA (kontrolpanelet for DVD afspiller) herved kører afspilningen af DVD skiver flydende, men jeg har ikke kunnet finde samme mulighed i Win2000. Jeg mener at mit problem med hakkende afspilning af DVD hænger sammen med den manglende DMA - kan nogen give et hint
Avatar billede krydset Nybegynder
11. januar 2003 - 17:26 #1
er det video ell lyd eller begge dele som hakker
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. januar 2003 - 17:29 #2
højre-klik på denne computer -> Administrer -> enhedshåndtering -> ATAPI/ATA -> dobbet-klik på den controller som DVD drevet sidder på -> Advanceret -> UDMA hvis tilgængelig
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. januar 2003 - 17:57 #3
Højreklik this computer - manage - Device Manager - IDE ATA/ATAPI Controllers - vælg den controller DVD sidder på - og vælg det device drevet er (device 1 er master, device 2 er slave)

Dette er fra XP - men mener det er samme procedure i win2000
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. januar 2003 - 17:58 #4
argh! det var skrevet - sorry rkhdk.

Det sker sgu for tit det her....
Avatar billede viggolarsen Nybegynder
12. januar 2003 - 00:24 #5
det var jo egentlig rkhdk der skulle have point, men det er jo ikke muligt, da det er skrevet som en kommentar. Derfor får john stigers dem
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. januar 2003 - 10:40 #6