Avatar billede gittemadsen Nybegynder
11. januar 2003 - 16:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Virtuel hukommelse

Hej Vil bare høre om nogle der kan kommer med nogle navne på styresystemer hvor 1. virtuel paging bruges, 2. hvor virtuel segmentering bruges og 3. hvor en kombination bruges? Hvilken bruges mest og hvorfor? Og ja hvorfor bruges de andre ikke så meget...
Avatar billede soreno Praktikant
11. januar 2003 - 16:37 #1
Står der ikke nogle eksempler i din lærebog ? (Jeg antager at du studerer..)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
11. januar 2003 - 17:11 #2
Er det ikke ved at være mest almindeligt med virtuel paging efterhånden?
Avatar billede gittemadsen Nybegynder
11. januar 2003 - 17:30 #3
Nej det gør der faktisk ikke, andet at jeg mener at Windows gør brug af Virtuel paging, samt at ren virtuel segmentering næsten ikke findes længere...
Grunden til at paging bruges mest mener jeg er fordi det er gjort transparant hvordan memory samt processen er delt op...Altså ikke noget man skal bekymre sig om, som i segmentering. Jeg er i tvivl om hvad Linux bruger, samt hvilke bruger ren segmentering, og hvilke der bruger kombineret
Avatar billede gittemadsen Nybegynder
09. februar 2003 - 21:35 #4
Slut