Avatar billede tallens Nybegynder
11. januar 2003 - 05:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Cannot find the File 'xxxxxxx' (or one of its components).

Lige meget hvilket .exe program jeg aktivere, og dette gælder 95% af alle mine programmer får jeg denne fejl:

Cannot find the File 'xxxxxxx' (or one of its components). Make Sure the path and filename are correct and that all required libraries are available.

Jeg har tjecket om filerne lå rigtigt.

Jeg har double tjecket på om de havde deres filer, men eftersom jeg ikke kan eksekvere NOGEN exe filer så kan jeg heller ikke geninstallere.

Jeg har tjecket efter på MS hjemmeside og brugt 3 timer på at søge på nettet efter en forklaring på hvorfor den ikke vil.

indtil vidre er der nogen som siger at det kan være Rundll32.exe som er gal på den, men jeg kan ikke overskue om det virkelig er den, og slet ikke hvordan jeg skal få den rep.

er der nogen som har et forslag til hvad som, at det kan være?! (uden at jeg skal til at geninstallere windows forfra)

Jeg køre windows 2000 professionel.
Avatar billede ullum Praktikant
11. januar 2003 - 08:29 #1
hvad med en rep af windows
11. januar 2003 - 10:09 #2
det lugter af virus - kan du komme på nettet?
Avatar billede sts2002 Nybegynder
11. januar 2003 - 10:55 #3
Har du været inde og tjekke dine systemvariabler ??  at der ikke står
%systemroot% istedet for den direkte path.. eks. c:\winnt\....
Avatar billede tallens Nybegynder
11. januar 2003 - 11:53 #4
Hmmm jeg vil lade virussen ligge lidt og vente, for det er faktisk en mulighed. jeg kunne godt komme på nettet i går men i dag må jeg bruge en andens computer for at komme på.

det er noget underligt noget, programmer som "progman", "cmd" , "regedit" , "Internet explore + outlook" og office programmer er jeg ude af stand til at komme i kontakt med, selv ikke engang notepad, samme fejl samme måde.

Jeg har forsøgt at køre en rep men det er noget besværligt noget, (ehe) jeg vil forsøge igen men denne gang vil jeg lade windows om selv at finde fejl og rette dem, og så skyde hul i om den overskriver alt ... eller så må jeg vel til at geninstallere, selv om den process er noget besværligt noget.

for at vende tilbage til virusser.

lige forinden havde jeg kørt en Virus scan, og (norton anti virus) og den fandt en Backdoor.Optix'et eller andet den blev fjernet og jeg startede for fra, så kom der en opdatering fra windows (Microsoft Media player 9) som jeg så installerede og genstartede, og den startede helt fint, men så lige pludselig begyndte den at skrive fejl som den overnævnte...

OG her kommer det underlige... jeg kan _ikke_ afinstallere Media player igen... så jeg har på fornemmelsen at den har lavet L¤#" i den. men eftersom jeg ikke kan køre nogle *.exe filer så kan jeg ikke køre installations filen igen for at overskrive den tidligere version.

Jeg har prøvet at starte i fejlsikrede tilstand men det ændre intet.

håber at det gav lidt mere?!
Avatar billede tallens Nybegynder
11. januar 2003 - 11:53 #5
heh virusser = vira! =)
11. januar 2003 - 14:18 #6
Jeg synes stadig det lugter af virus. hvis du kan komme på nettet er der flere steder hvor du online kan få checket computeren

http://www.pandasoftware.es/activescan/com/principal.htm

er blot et eksempel
Avatar billede tallens Nybegynder
11. januar 2003 - 22:11 #7
Jeg har både prøvet Panda's og en anden online checker, og så har jeg geninstalleret ALT forfra,

men !!

Den virker stadig ikke, om det skete lige efter at jeg installerede Office XP eller om det var efter Norton Antivirus ved jeg ikke, men en af de to er skyld i at min PC nu gør det samme igen!?
Avatar billede tallens Nybegynder
11. januar 2003 - 22:12 #8
oh ja.. de to Virus programmer fandt intet.. skal det lige nævnes..
Avatar billede tallens Nybegynder
11. januar 2003 - 22:15 #9
Med geninstalleret mener jeg Format C: og så helt forfra.
Avatar billede tallens Nybegynder
11. januar 2003 - 22:30 #10
heh jeg har mere at tilføje.

sidst den gik i spunk var da jeg havde kørt den nye opdatering til Norton...

Denne gang kørte jeg også en ny opdatering (i kræft af at jeg har geninstalleret windows) og nu gør den det F¤#!"¤!"¤ igen, jeg ved snart ikke hvad man skal gøre, for det er ved at blive lidt irriterende...
12. januar 2003 - 08:35 #11
Prøv at kigge ind denne computer|administrer|systemværktøjer|logbog
her er 3 logbøger:
1. program ( fortæller om opstart af hele systemet)
2. Sikkerhed (sikkert tom med mindre du har defineret noget sikkkerhed)
3. system ( fortæller om systemet og de services der er startet og hvad der er sket)

Prøve at kigge her og se om ike du bluver klogere på et eller andet
12. januar 2003 - 08:37 #12
kontroller også Nortons hjemme side for fejl i deres opdateringer. de har ofte en "faq" med info om problemer og hvad der skal gøres
Avatar billede tallens Nybegynder
13. januar 2003 - 12:10 #13
well selv om du ikke fandt løsningen så var du yderst behjælplig, tak tak =) du får alligevel points for denne =)

jeg løste det ved at fjerne Fjerne Norton AV, og installere RAV, RAV fandt 11 vira som lå og flød rundt, sjovt nok så var nogle af disse vira på filer som var mange år gamle (faktisk 6 år gamle filer, med Form.VR på) så min agteglse for Norton AV er lige faldet fra 110% til 0% på ganske kort tid...

Anyway jeg formaterede hele mullesjavsen og startede forfra... (desværre)
13. januar 2003 - 12:57 #14
Tak for point ;-) jeg har faktisk selv været ude for flere gange at AV finder gamle filer der indeholder "virus". måske er det slet ikke virus, men blot nogle signaturer der tilfældigt passer på en virus. synd du måtte startet forfra, men på den anden side så for du ryddet op og er blevet en erfaring rigere !!