Avatar billede dazzler Nybegynder
10. januar 2003 - 22:59 Der er 8 kommentarer

Netværkskort

Efter at have flyttet computeren over til en ven og have sat den sammen igen, virker netværkskortet ikke længere. Den finder godt nok et netværkskort men den siger at der ikke er et kabel i selvom det ikke passer. Der er desuden heller intet lys i dioden på netkortet. Vi har prøvet at slette kortet og geninstallere, installere en ny driver, bytte pci port og endda fjerne det og starte op uden og så sætte det i igen.
Nogen forslag?
Avatar billede abpdk Nybegynder
10. januar 2003 - 23:01 #1
Nu er det ikke sådan at du er kommet til at bruge et twisted kabel ovre hos din ven, vel?
Avatar billede abpdk Nybegynder
10. januar 2003 - 23:05 #2
Altså med andre ord; du bruger vel det "korrekte" kabel til den givne opsætning.
11. januar 2003 - 01:24 #3
ja???
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. januar 2003 - 02:00 #4
lindgaardbadass-76>> Du er måske vennen?

Man er jo nødt til at spørge. I må da indrømme at det lyder lidt spøjst, at i bare har flyttet maskine fra et sted til et andet og nu virker netkortet pludselig ikke. Det er jo noget andet hvis maskinen har været decideret skilt ad eller hvis i havde pillet ved opsætningen.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. januar 2003 - 05:38 #5
har I prøvet at fjerne kortet i enhedshåndtering, genstarte og så køre netværksguiden igen?!
I bør nok prøve et nyt kort, hvis det er muligt. Før I går helt amok, hehe
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2003 - 14:23 #6
Det er ikke sådan, at i har fået skubbet kortet løs i soklen under transport? Har i prøvet at trykke det ordentligt fast?
Avatar billede robotten Praktikant
20. januar 2003 - 11:41 #7
?
Avatar billede robotten Praktikant
24. januar 2003 - 12:49 #8
Advarsel: Reager her!