Avatar billede lapsen Nybegynder
10. januar 2003 - 20:24 Der er 9 kommentarer

Farsi i Word

Det skulle være muligt at skrive på sproget farsi i word. Kræver det et særligt tillægsprogram - eller hvad gør man?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. januar 2003 - 20:32 #1
Åben word -> Tryk F1 -> Skriv Farsi -> Vælg "Om at oprette dokument på farsi...."

Og derhar du en beskrivelse for hvordan du gør
Avatar billede lapsen Nybegynder
10. januar 2003 - 20:57 #2
Tak for hjælpen - jeg tror klart at du er på sporet, men desværre kan jeg ikke umiddelbart finde "farsi" blandt alle de andre sprog.
11. januar 2003 - 21:14 #3
Nedenstående er hentet i Words Hjælp. Du skal tilsyneladende have installeret Microsoft Proofing Tools for at have alle funktioner tilgængeligt for alle sprog.

Aktivere redigering af flere sprog i Office-programmer
Peg på Programmer i menuen Start i Windows, peg på Microsoft Office-værktøjer, og klik derefter på Microsoft Office-sprogindstillinger.

Marker afkrydsningsfelterne ud for de ønskede sprog under fanen Aktiverede sprog .
Bemærk!

Når du har aktiveret redigering for et bestemt sprog i Microsoft Word og installeret Microsoft Office 2000 Proofing Tools, er Word i stand til automatisk at registere det pågældende sprog i dokumenter og bruge de rigtige korrekturværktøjer. I Hjælp til Word kan du finde en liste over de sprog, som Word automatisk kan registrere.

For visse sprogs vedkommende – f.eks. asiatiske, højre mod venstre-sprog og centraleuropæiske sprog – skal bestemte systemkrav være opfyldt, før du kan skrive specielle tegn til disse sprog i Office-programmerne. For de fleste andre sprogs vedkommende kan du installere det rigtige tastaturlayout, når du vil skrive på det pågældende sprog.
11. januar 2003 - 21:15 #4
Microsoft Proofing Tools koster ca. 1000 kroner
Avatar billede tim123 Nybegynder
14. januar 2003 - 14:29 #5
Prøv at gå ind microsofts hjemmeside og søg på word og language
jeg ved ikke om det hjælper dig
Avatar billede lapsen Nybegynder
29. januar 2003 - 19:05 #6
Undskyld jeg vidste ikke at flere havde svaret - jeg troede at jeg ville modtage en mail når der var nye indlæg. Desværre er jeg ikke blevet klogere af jeres svar - men tusind tak for jeres deltagelse !!!
29. januar 2003 - 19:17 #7
Hvad mener du med, at du ikke er blevet klogere????

Hvad vil du vide mere - du skal have Microsoft Proofing Tools for at håndtere flere sprog i Word.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. januar 2003 - 19:27 #8
erikjuul >> I følge Word hjælp burde det ikke være nødvendigt med det
29. januar 2003 - 19:32 #9
Jo, hvis man vil bruge de sprogrelaterede funktioner: ordbog, stavekontrol, skabeloner, autokorrektur m.m.