Avatar billede eqvaliser Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge en .fla

Jeg står og vil lave en movie, hvor man har nogle knapper, på venstre side, og når man trykker en af dem, bliver der vist en movie i højreside af skærmen.
Noget jeg prøver på at lave kan ses på
www.flash4all.de har du en .fla eller kender en turtorial som kan hjælpe mig at lære brugen af knapper, og movies inde i en film.
Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2000 - 01:20 #1
http://www.flashplanet.com

der er både eksempler, turtorials m.m....
Avatar billede polaris2000 Nybegynder
26. oktober 2000 - 08:21 #2
hvis du ikke hved hvordan du skal bygge noget op på den måde, er spørgsmålet nok, og det er i den retning du skal gå.  Det er faktisk RIMELIGT enkelt at lave en menu \"baggrund\" der henter en y film op i et overliggende layer...det står bla. i Flash\'s egen hjælpe fil der følger med programmen

/polaris2000/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:07 #3
Hvis dine knapper ikke skal styre andet end hvilken movie der bliver vist, skal du bare sætte det her ind i din GetUrl.

on (release) {
    getURL (\"NYMOVIE.SWF\", \"FRAME2\");
}

Det kalder nymovie op i Frame2

Hvis du skal kontrollere indholdet i din nye flash skal du en lidt anden vej rundt...

Og det finder du noget om her....

http://www.enetserve.com/tutorials/cannonmovie.html

Good lykke du...

Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:09 #4
eller flash 4 stilen...

On (Release)
      Get URL (\"NYMOVIE.SWF\", window=\"FRAME2\")
End On

Nikolaj
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
26. oktober 2000 - 22:21 #5
Soze:> jeg kender godt flashplanet. men hvis jeg gad og sidder og glo alle de .fla\'s igennem så ville jeg jo ikke spørge her.. ellers et godd råd.. :-)
Polaris:> Jeg har get de sølle turt\'s igennem som følger med programmet. men de er ikke fuldoplysende.. desværre.
Nikolajdu:> jeg skal lige prøve de 2 muligheder af du gav mig der.. interesandt..
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
26. oktober 2000 - 23:42 #6
Jeg lavet et forsøg, for at se om det virkede.. nope det virkede ikke.. Du kan se mit forsøg på

Http://www.eqvaliser.com/flash/ffmovie.swf

Det er kun en knap some er dunktionsbar, det er main.. men problemet er den åbner i et nyt vindu istedet for i områder hvor den skal.. prøv at kikke efter..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:52 #7
eqvaliser/

Hvis jeg ser det rigtigt har du EN stor flashside.... og det du vil er at loade ting ind til højre og altså ikke i en flashfilm???

Hvis vi er ude i den tese, så skal du loade/unloade movie i boxen til højre....

kig her for mere...

http://www.virtual-fx.net/tutorials/html/loadmovie.htm

Men igen, overvej om du har brug for det... Der er ingen grund til det hvis din film ikke er specielt stor og det ser den ikke ud til at være...

Nikolaj/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. oktober 2000 - 10:24 #8
glemte lige...

...og altså ikke i en NY flashfilm..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2000 - 15:18 #9
Så skal der vist spørges igen eller accepteres her...
Avatar billede molokarb Nybegynder
20. november 2000 - 13:22 #10
Og så endnu en løsning...

De film som knapperne skal referere til kan også hentes med følgende kommando hvilket efterfølgende giver dig kontrol over dem ligesom et movie klip:

on (release) {
    loadMovieNum (\"fil.swf\", 1);
}

Hænger sammen som følger:

Når musseknap slippes
      hentfilm = fil.swf i layer 1

Efterfølgende kan du ligesom et movieclip fortælle layer 1 hvad det sakl gøre. Nu har du fuld kontrol...

/Mikael
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
21. november 2000 - 18:36 #11
alt er fint nu..
Nu har jeg bare et andet problem med flash\'en

Musik-- .. Hvis jeg har en hel sang i mp3 format-..
Jeg laver er \"preloader\" til at kører imens sangen loader. Men den skifter over til sangen inden den er hentet.. hvorfor..
jeg bruger sådan her..
\"if frame 0 is loaded in scene 2
    goto frame 0 in scene 2\"
skal jeg bare sætte den \"if frame 100 i loaded then goto eller hva?

mvh

Eqvaliser
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. november 2000 - 20:06 #12
Hej igen...
Prøv at kigge på den her. Har du Flash 5 bør du nok vælge den Gotchas avancerede løsning...

http://www.eksperten.dk/spm/33861

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. november 2000 - 20:10 #13
Her står noget om at prechache...

http://www.wildform.com/tutorials/load_movie/

/Nikolaj
Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 16:52 #14
molokarb>det var sq en god løsning jeg har prøvet at lave knapper i 4 uger uden held men med den løsning du kom med der VIRKER DET JUHHHUUUUUU!!

-Jonas