Avatar billede sizx Nybegynder
10. januar 2003 - 14:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør man?

Jeg er helt ny til ASP og forstår intet af det...... Jeg kan godt finde tutorials på nettet, men er der ikke nogle tutorials der starter _helt_ fra bunden? Og er der nogle programmer der er gode at bruge til det? Jeg bruger Microsoft Frontpage XP.
Avatar billede medions Nybegynder
10. januar 2003 - 14:11 #1
Well, inde på www.html.dk/tutorials/asp starter de helt fra bunden!

-en gode editor er InterDev, som følger med i Visual Studio 6.0!
-hvis du vil ha' en gratis og virklig god editor syntes jeg du skal bruge 1st page 2000!

//>Rune
Avatar billede sizx Nybegynder
10. januar 2003 - 14:17 #2
thx,..... men jeg har tjekket dem derinde..... det kan godt være jeg er mega dum, men jeg forstår det slet slet ikke..... derinde viser de ikke eksempler på noget som helst brugeligt..... men ellers tak
Avatar billede soes Nybegynder
10. januar 2003 - 15:35 #3
Den maade jeg laerte at skrive asp paa, var vha. en bog. Jeg koebte Active Server Pages 2.0 Prof. fra Wrox og gik stille og roligt i gang med at laese. Den er paa engelsk, lidt dyr, men naar du har forstaaet det grundlaeggende principper i asp saa er den uundvaerlig som opslagsvaerk.

Du kan ogsaa overveje at starte paa Asp.Net hvilket er den nye asp som bygger paa .Net Jeg koebte igen en bog fra Wrox Beginning Asp.Net 1.0 og den henvender sig fuldstaendig til nybegyndere som ikke har haft den store erfaring, eller slet ingen, med programering foer.

Af programmer har jeg ofte benyttet mig af Dreamweaver, du kan hente en 30 dags version fra www.Macromiedia.com Jeg har ikke selv arbejdet med Frontpage XP men fra de tidligere versioner er mit indtryk at den tilfoejer en masse unoedvendig kode.
Hvis du vaelger at starte paa Asp.Net er der et program WebMatrix som kan hentes paa. www.asp.net
Avatar billede sizx Nybegynder
10. januar 2003 - 15:47 #4
ok det prøver jeg da så :D