Avatar billede ulrikp Nybegynder
10. januar 2003 - 09:02 Der er 3 kommentarer

Access vs. MS SQL Server

Jeg står i en situation, hvor jeg har lavet et website, der er baseret på en lang række tabeller i en Access-database. Problemet er, at den virksomhed, jeg har lavet websitet for, har nogle data liggende i en database på en SQL Server, som også skal tilgås fra websitet, og der er relationer mellem disse data og data i Access-basen.
Det lader sig ikke umiddelbart gøre at flytte data fra SQL serveren over i Access-basen, idet der er andre applikationer/programmer som henter data herfra.
Jeg kunne godt konvertere Access-basen om til SQL, men så mister jeg muligheden for at lave rettelser i Access-basen, som jo bare kan uploades...
Kan man lave relationer mellem tabeller på tværs af Access og MS SQL, eller bliver det noget rod? Er det bedre at konvertere Access basen og så acceptere, at rettelser bliver mere bøvlede...?
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2003 - 09:05 #1
umiddelbart er det en rigtig dårlig idé at køre med mere end én database - og at du kører med MSsql hindrer dig på ingen måde i at lave rettelser i den;  hvis den er sat ordentligt op kan du formentlig tilgå den via fx Enterprise Manager eller du kan rette i den manuelt via sql-sætninger i en asp-side
Avatar billede ulrikp Nybegynder
10. januar 2003 - 09:08 #2
Tak, for det hurtige svar! Hvad kræver det for at installere Enterprise Manageren? Jeg kører XP Pro?
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2003 - 10:56 #3
det kræver ikke så meget - men det kræver først og fremmest at du i det hele taget kan tilgå databasen udefra...