Avatar billede ripley_ Nybegynder
10. januar 2003 - 08:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Norton og FTP opsæt.??

Hejsa  jeg bruger NSI 2002 og mangler at få min FTP server til at blive accepteret af NSI.
Jeg bruger G6 FTP server og har sat porten til port 21.
Men har været på NSIs hjemmeside og syndtes ikke jeg kunne finde noget relevant med hensyn til opsætning.
Når en anden forsøger at "logge" på min FTP server bliver hans/hendes IP vlocked i 30 min.
Dette er IKKE meningen.
Hvordan sætter jeg NSI op til det??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
10. januar 2003 - 09:32 #1
Hvis du kunne fortælle hvad NSI er, ville det være stor hjælp
Avatar billede ripley_ Nybegynder
10. januar 2003 - 11:09 #2
Ups
Norton Personal Firewall
Min lille fejl ved NSI!! :-/
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
10. januar 2003 - 11:21 #3
kan du ikke åbne port 20 og 21 under Internet Access Control ?
Avatar billede langbein Nybegynder
10. januar 2003 - 16:50 #4
Ved ftp så brukes avhengig av ftp type active eller passive mode, port 20 og/eller port 21 samt to andre porter i "den uprioriterte portserien" (over tusen og ett eller annet) Dette kan være tricky å få til å kjøre. Forsøk både active og passive mode. Firewalls har (på grunn av portkombinasjonene) tradisjonelt lettest for å slippe gjennom passive mode.
Avatar billede langbein Nybegynder
10. januar 2003 - 16:58 #5
Eller: Hvis man setter opp åpning for inngående trafikk på port 20 og port 21, samtidig som den uprioriterte portrekken eller eventuelt samtlige porter står åpne for trafikk retning ut, da kjører det. Ved slik konfigurering så kjører både ftp active og passive mode. (Dette svaret forutsetter at det er snakk om at du selv har en ftp server kjøende på din maskin. Dersom det er slik at det er en ftp klient du skal bruke og at denne ikke kan komme ut så er problemstillingen en annen.

"at få min FTP server til at blive accepteret af NSI" Går ut fra at "min FTP server" kjører på "din maskin" og at det ikke er sankk om en ftp server et et annet sted der ute på internett.