Avatar billede speedo Nybegynder
09. januar 2003 - 21:43 Der er 16 kommentarer

XP og 98

Jeg kan ikke få netværk mellem xp og 98, hvad kan jeg køre for at få det til at virke?

Xp eren kan se alle maskinerne, men kan ikke komme ind på dem. Så siger den noget med en admistrator.

98 erne kan kun se sig selv, ikke xp eren. og de komunikere perfekt.

Hvad er der kaldt???
Avatar billede speedo Nybegynder
09. januar 2003 - 21:44 #1
Der er en swich i mellem
Avatar billede jefa Nybegynder
09. januar 2003 - 22:40 #2
Prøv at oprette en IPX protokol på begge maskine.
Avatar billede jxhello Nybegynder
10. januar 2003 - 10:35 #3
Hvis du kører IP og prøver at "mappe" drev via Computer navne, så prøv med IP-adressen istedet: \\<ip>\sharenavn
Avatar billede wannabeme Nybegynder
18. januar 2003 - 01:12 #4
Prøv at checke sikkerhedsniveau på xp maskinen jeg havde det samme problem skulle genstarte 98 maskinen hver den skulle bruge noget fra XP maskinen...
God fornøjelse
Avatar billede mickey777 Nybegynder
18. januar 2003 - 10:30 #5
Du har sat deling op på maskinerne :-)

Kan begge maskiner pinge hinanden ?

Hvis nej : Installere IPX protokollen på begge maskiner.
Hvis ja  : Så burde Win98 maskine kunne tilgå XP maskinen ved \\<ip-adresse>
Avatar billede 1nsane Nybegynder
21. januar 2003 - 10:32 #6
det kunne godt være du skulle have begge maskiner i samme arbejdsgruppe hvis de ikke er det, for jeg har oplevet hvor jeg har en xp maskine og en 98 at hvis de ikke er i samme arbejdsgruppe kan de ikke se hinanden.

PS: prøv at se om du kan pinge hinanden.... hvis du kan de ved du at det ikke er netkabler der er galt med og nok heller ikke dit netkort, så er det det med arbejdsgruppen eller noget i den retning

Med venlig hilsen /1nsane
Avatar billede 1nsane Nybegynder
21. januar 2003 - 10:33 #7
det kunne godt være du skulle have begge maskiner i samme arbejdsgruppe hvis de ikke er det, for jeg har oplevet hvor jeg har en xp maskine og en 98 at hvis de ikke er i samme arbejdsgruppe kan de ikke se hinanden.

PS: prøv at se om du kan pinge hinanden.... hvis du kan de ved du at det ikke er netkabler der er galt med og nok heller ikke dit netkort, så er det det med arbejdsgruppen eller noget i den retning

Med venlig hilsen /1nsane
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. januar 2003 - 03:43 #8
Speedo> Kan du ikke lige post AL information vedr. opsætning af dit netværk? Hvilke protokoller kører? Hvis IP, hvilke IP numre har maskinerne, net mask? Workgroup?

Eksakte fejlmedelelser gør det også meget lettere at fejlsøge. "Xp eren kan se alle maskinerne, men kan ikke komme ind på dem. Så siger den noget med en admistrator." svarer til at man siger til mekanikeren "så kommer der en lyd fra bilen, men den virker ikke".

JP
Avatar billede 1nsane Nybegynder
27. januar 2003 - 12:07 #9
jpvj, han skriver de kommunikerer perfekt..... der skal du se så passer ip nok også sammen... DU........ og hvad med at skrive pænt herinde :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. januar 2003 - 00:20 #10
Beklager hvis tonen blev lige hård nok, det var ikke meningen. Jeg vil dog stadig mene at beskrivelsen er meget dårlig. Som minimum kan man da poste de beskeder som man får af softwaren i detaljer.

Hvis en maskine ikke kan se de andre på netværket, er det fordi den ikke har en opdateret version af browsemaster listen. Dette kan skyldes mange ting.

Kom forresten til at tænke på, om XP kan se sig selv på netværket? Kan du også browse de delte foldere der er på den?

JP
Avatar billede 1nsane Nybegynder
28. januar 2003 - 12:00 #11
en XP maskine skulle gerne kunne se sig selv :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. januar 2003 - 00:50 #12
Well ... ok ... jeg var vist lidt træt :-)

Er speedo forresten stået helt af? Han kan måske ikke browse spørgsmålene uden hans maskine siger noget til ham :-)

JP
Avatar billede prip10 Nybegynder
01. marts 2003 - 21:56 #13
Køre et netkabel fra pc-til switch. Og så skal du installere de rigtige protokoller. (IPX)
Installer netsetup!
Avatar billede gf4 Nybegynder
02. marts 2003 - 20:17 #14
du skal have en netsetup fra xp som du skal lægge ind på den computer der kører med 98 du kan bare skrive til mig hvis du vil have netsetupen på mail biel@e-mail.dk
håber du kan bruge det
Avatar billede spuncut Nybegynder
30. april 2003 - 01:10 #15
Hvis kun tcp/ip er installeret skal xp/2000 have et hak i "tillad netbios over tcp/ip" under wins. win98 kan nemlig ikke anvende ren tcp/ip til fil/printer-sharing... såååån er det bare .... mvh
Avatar billede speedo Nybegynder
16. januar 2004 - 01:13 #16
Sorry, ingen hjælp