Avatar billede effex Nybegynder
25. oktober 2000 - 20:19 Der er 16 kommentarer

Ram?

Kan jeg være sikker på at de ram jeg køber passer til min computer.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. oktober 2000 - 20:20 #1
nej det kommer an på dit bundkort. Det skal gøre med samme eller højere mhz end din ram. Bundkortet må ikke køre med lavere mhz ned rammene.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. oktober 2000 - 20:20 #2
det kommer da helt an på hvad det er for et motherboard du har og hvliken ram du tænker på at købe :-)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. oktober 2000 - 20:21 #3
gøre = løre
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. oktober 2000 - 20:21 #4
det går ikke særlig godt det her *G*

gøre = løre = køre
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. oktober 2000 - 20:27 #5
afvist svar ??
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. oktober 2000 - 20:33 #6
effex :

Vil du uddybe dit spørgsmål ?
Avatar billede fidus Nybegynder
25. oktober 2000 - 20:38 #7
Der så vidt jeg ved nogle bundkort der ikke kan køre med dobbeltsidet ram!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
25. oktober 2000 - 23:24 #8
Det med dobbelsidet RAM var så vidt jeg ved kun med 72pins moduler....
168pins skulle der (igen mig bekendt) ikke være nogen problemer med af den art, så hvis du blot sørger for at få RAM kredse med det antal pins dit bundkort understøtter (og normalt undgår ECC, da ikke ret mange boards understøtter dette) skulle du ikke få nogle problemer!
Avatar billede srhansen Nybegynder
25. oktober 2000 - 23:33 #9
VCM - ram passer vist heller ikke i alle bundkort.
Avatar billede herchin Nybegynder
25. oktober 2000 - 23:36 #10
Dobbeltsidet RAM eksisterer da ikke mere??? :o)
Avatar billede codemon Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:38 #11
?? ja, --> effex, hvorfor er ®azzer®\'s svar afvist. Så længe det er 168pins ram er det (mig bekendt) kun mhz. der skal passe.
Dog kan der være problemer med flere ram-blokke, så skal der sidde en eprom på. (hvilket der gør på alle blokke der købes løst)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:02 #12
Hej igen tigerdyr,

lidt info...
SDRAM i DIMM(168pins) sokkel kan være problematisk hvis der sidder mere end 8 hukommelseschips på printet...

Der kan være problemer med Athlon, Duron og T-bird bundkort, hvis du kører med DIMM moduler med chips på begge sider(Dobbeltsidet).
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. oktober 2000 - 20:51 #13
>> aaa, men hvor mange ram moduler sidder der over 8 chips på ??
Nu har jeg godt nok kun MCT og Apacer, men selv 512MB kredsene er med 8 chips...ligesom 256MB kredsene og 128MB kredsene.
Avatar billede fidus Nybegynder
27. oktober 2000 - 23:05 #14
Jeg har ny 168pins sd ramblok 64mb pc100, den har monteret 16 chips, den kan ikke køre i mit Asus P5B motherboard, virker fint i andet board med BX chipset!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
27. oktober 2000 - 23:25 #15
16chips ??...no-name eller ??
Alle de ram kredse jeg har oplevet problemer med har været no-name (derfor spørgsmålet)...så mit råd er at det godt kan betale sig at smide de extra kroner og købe GODE mærker (MCT, Apacer, Kingston er der flere ?)
Avatar billede tomsommer Juniormester
13. november 2000 - 21:41 #16
Fordi effex er ny på eksperten og fatter ikke at afslutte et spørgsmål!