Avatar billede poldor Nybegynder
09. januar 2003 - 21:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan jeg lægge CD over på harddisken

Hej allesammen,

Jeg har købt en tyskordbog som jeg gerne ville bruge til skolebrug. Problemet er bare at den kræver jeg har CD i hele tiden, og det er lidt irreterende. Kan jeg på nogen måde snyde min computer til at tro at den er i drevet, uden egentlig at være det?

Poldor
Avatar billede strcoder Nybegynder
09. januar 2003 - 21:12 #1
Hvis ikke producenten vil have det, så må du ikke, experten.dk vil heller ikke, så du risikerer at dette spørgsmål bliver lukket af en Co/Admin.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2003 - 21:13 #2
Det her program lader dig lave op til 4 virtuelle CDdrev på din Harddisk.
http://web1.athen215.server4free.de/main.htm
Avatar billede realize Nybegynder
09. januar 2003 - 21:16 #3
du kunne lave et image med nero ( www.ahead.de ) eller clonecd ( http://elby.ch/english/products/clone_cd/ ) og så bruge daemon-tools ( http://www.daemon-tools.net/downloads.htm ) til at lave et fake drev.
Du kunne også prøve at bruge det lidt lettere og gratis vsubst(http://home.tiscalinet.ch/t.bigler/vsubst.zip )
Avatar billede poldor Nybegynder
09. januar 2003 - 21:22 #4
fromsej: Betyder det at jeg maks kan ligge 4 CD'er ind?

strcoder: Du har nok ret, men jeg har personligt ikke noget problem med det. Jeg hjælper bare mig selv til at bruge deres program. Jeg har ikke tænkt mig at give det videre og jeg har betalt for det!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. januar 2003 - 22:01 #5
http://www.farstone.com/home/en/shtml/vdpoverview.shtml

Dette program har jeg brugt - og mine sønner bruger det stadig via en fælles (spille-)server.
CD Images er lagt på denne fælles server - så flere brugerer kan bruge (=spille) på samme Virtual CD via netværket. Ganske hurtigt. Pt har jeg 12 "cd'er" instaleret på en måde.
Det er dog ikke alle CD'er der går med til den metode - det er noget med copy beskyttelse ka' du nok forstå...

/Majsmarken/
Avatar billede fireseeker Nybegynder
10. januar 2003 - 16:01 #6
Der er vel intet galt i at lave en ISO kopi af sin lovligt indkøbte CD-rom, og have den liggende på sin harddisk. Digital kopiering er lovligt i Danmark, og så er det uvæsentligt om producenten vil have det eller ej.

Daemon-tools som Fromsej anbefaler er super brugervenligt og tillader 4 simultane virtuelle drev. Du kan skifte de virtuelle cd-rommer som du lyster. (ISO-images).
Avatar billede fromsej Praktikant
10. januar 2003 - 16:02 #7
>>poldor , ja 4 CDér ad gangen.
Du kan udskifte dem efter behov.