Avatar billede eagle124 Nybegynder
09. januar 2003 - 20:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

router på webspeed

Jeg har lige købt en D-Link DI-604 router som jeg ikke kan få til at køre. Jeg har Webspeed fra OnCable og jeg ved at routeren kan køre med Webspeed da jeg har hørt om andre der har samme router på webspeed.

Jeg har dynamisk IP

Nogen der ved hvad der kan være galt ?
Avatar billede olly Nybegynder
09. januar 2003 - 21:04 #1
Hvad er problemet? Har selv webspeed og samme router?
Avatar billede burnx Nybegynder
09. januar 2003 - 23:02 #2
Nu kender jeg ikke til alle detaljerne men, prøv at sætte routeren til, og vent et 15 minutters tid. Det kan måske hjælpe.

Jeg var hjemme hos en ven, og der kunne routeren heller ikke få forbindelse, men så efter 15 minutter efter var der forbindelse! Og jeg havde ikke trykket på noget som helst!

PRØV DET!
Avatar billede olly Nybegynder
09. januar 2003 - 23:26 #3
Hvis du bare har sat den i routeren så husk at modemet er bundet en dit tidligere netkort... Derfor skal du enten lave den der kan vælges under wizzardet der hedder "clone mac" hvis du nu har sat routeren i det netkort som modemet sad i før eller bare gå gennem wizzardet og så tage strømmen fra modemet i ca 15 sec så kan du sætte det i igen og så åbner du browseren og går f.eks. ind på exp.dk og så vil du blive ført til en registeringsside hos TDC. Den skal du gennem og følge alle instruktionerne og så er du på... Du kan nemlig standard kun have en mac registeret hos TDC!
Avatar billede olly Nybegynder
09. januar 2003 - 23:26 #4
Var så mit bud på et svar :-)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. januar 2003 - 09:57 #5
du har dynamisk IP og vil bruge en router? Er jeg den eneste som undrer mig lidt her? ;)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. januar 2003 - 10:17 #6
Sorry jeg har lige undersøgt det. Jeg vidste faktisk ikke at der fandtes routere som kunne lave DHCP opslag og virke herefter.
Avatar billede eagle124 Nybegynder
10. januar 2003 - 14:45 #7
jeg har selv funder ud af det

og for at andre skal få glæde af min erfaring vil jeg da lige skrive hvad problemet var:

Routeren kunne åbenbart ikke sende dens MAC adresse til Webspeed selvom jeg havde resettet modem og det hele. Så jeg ringede ind til Webspeed support og de sagde så at de kunne sætte MAC adressen op manuelt. Det gjorde de så og derefter virkede det.

Helt klart en skøn router til få penge trods jeg havde lidt problemer med den i starten
Avatar billede olly Nybegynder
10. januar 2003 - 15:58 #8
Hmm Var jo det jeg sagde :-)
Avatar billede burnx Nybegynder
10. januar 2003 - 21:58 #9
det havde ikke noget med MAC adressen at gøre...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. januar 2003 - 18:45 #10
Burnx: Jo det var faktisk det som olly sagde og derfor skal han faktisk have pointene, hvilket jeg stærkt vil opfordre eagle124 at gøre så han også i fremtiden kan få hjælp herinde.