Avatar billede pro Nybegynder
09. januar 2003 - 18:29 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Er der marked for det??

Er der et marked for en dansk virksomhed som www.liquid2d.com med salg af rigtig gode templates og logoer??

Og er der evt. nogen der syntes de kan lave det i den kvalitet eller bedre, og kunne tænke sig at være med??

Jeg kan selv lave tingende i den kvalitet, men kender ikke en dyt til programmering m.m. (derfor dette spørgsmål!)
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. januar 2003 - 18:35 #1
Måske - det kunne være virkelig interessant.
Men jeg fatter ikke at det kan betale sig. De fleste koster mellem 300-400 kroner og er i en absolut professionel kvalitet. De skal sælges 10 gange før det kan betale sig.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
09. januar 2003 - 18:35 #2
Det er jo ikke så fedt at få et logo som andre har..  hvad så med krænkelse af varemærkerettigheder mv. ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. januar 2003 - 18:35 #3
Jeg mener at en bruger herinde har/er ved at lave noget af det samme  Prøver lige og se om jeg kan finde frem til ham, Så kan du få nogle ider fra din kommendende konkurent ;-)

Havde du regnt med det skal koste noget for brugerne  eller skal det være ren hobby som henvender sig til cs clan sider og sådan noget bræk  sorry sproget ;)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
09. januar 2003 - 18:37 #4
Jeg synes at det virker som en god idé, men det kan nok ikke lade sig gøre hvis man begræsner sig til danmark alene.
Avatar billede reesedk Nybegynder
09. januar 2003 - 18:38 #5
..er lige med på en lytter
Avatar billede pro Nybegynder
09. januar 2003 - 18:40 #6
Jeg regnet absolut med at lave det helt seriøst - hvis der findes et marked for det i Danmark vel at mærke!

Priserne kommer så helt sikkert til at ligge noget højere! Det vil ikke kunne lade sig gøre at lave de ting til den pris i Danmark!

Og mht. logoer og varemærkerettigheder, vil alle logoer selvfølgelig kun blive solgt én gang.
Avatar billede semot Nybegynder
09. januar 2003 - 18:42 #7
jaa jeg er god til det med pc og så abejder jeg som sælger på 4 år
jeg har solgt over en tlf i 2 år og på gade i 2 år
så du ku jo lige skrive til mig vis i får brug for en god sælger ;o)
semo@c.dk
Avatar billede pro Nybegynder
09. januar 2003 - 18:42 #8
Man kunne evt. udevide klientellet til at omfatte hele Norden, men jeg tror ikke at man skal begynde at lege med de tunge drenge der driver virksomhed på verdensplan :->
Avatar billede semot Nybegynder
09. januar 2003 - 18:43 #9
jeg kan Tale dansk eng. svensk. norsk. og så spansk der bor jeg lige nu og der er et stort market for det, da de ikke ved så meget om pc i nu
Avatar billede jacob_m Nybegynder
09. januar 2003 - 18:48 #10
Som sagt tidliger.. Så er der noget i gære her: http://www.eksperten.dk/spm/276705

Det er midlertidligt en gratis version af det.. Men man kunne jo lave 2.. En med gratis (ikke så højkvalitet) og en man skal betale for (kvalitet)...

/jacob

http://googlewhack.greyz.dk /Nu på dansk !!
Avatar billede staz Nybegynder
09. januar 2003 - 18:51 #11
Der findes nu også allerede flere sites med det. Bla. http://www.templatestyles.com men det ser ud til den er nede :(

Men jeg tror ikke der er så stort et market igen. Desværre... måske i udlandet, men ikke her hjemme.

---- Staz ----
Avatar billede ALS Praktikant
10. januar 2003 - 13:32 #12
Hvis kvaliteten er i orden tror jeg bestemt at der er et markede, også i Danmark.
Oprindelig fik jeg faktisk VISA-kort blot for at kunne betale en template fra et Amerikansk site.

Jeg tror du skal satse på virkelig kvalitets templates. Der er masser af sites, der tilbyder templates af tvivlsom kvalitet til billige penge eller helt gratis.
En god template må godt koste 300-500 Kr, jeg vil gerne give 1000 Kr. Der er stadig lang vej op til den pris det koster at få lavet et design hos f.eks. et reklame eller web-bureau.
Avatar billede nilfri Nybegynder
10. januar 2003 - 13:46 #13
Enig med salig Ib.

Jeg er glad for at se de links, anede faktisk ikke muligheden eksisterede.

Er der flere (måske skulle jeg oprette et spø aht. point?)?
Avatar billede pro Nybegynder
11. januar 2003 - 01:22 #14
Jeg takker for alle svarene! Og jeg vil nu tage stilling til om jeg skal starte noget!

Hvis nogen vil have point for deres svar, skal de ligge et :)

Hvis du lige sidder og er overbevist om at det kan du sagtens finde ud af at lave, så er du velkommen til at skrive til mig på saroy@get2net.dk så kan vi evt. finde ud af noget!

semot -> Jeg her ikke glemt dig hvis det skulle blive aktuelt! :)

//pro
Avatar billede ALS Praktikant
11. januar 2003 - 13:21 #15
Point er nu ikke så vigtig, men ham startfirma.dk skal i hvert fald ikke have dem alle samme for sådan et "Palle-svar" ;o)
Avatar billede pro Nybegynder
11. januar 2003 - 14:23 #16
nej vel, han får ikke noget som helst, da det overhovedet ikke havde noget med spørgsmålet at gøre!
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
11. januar 2003 - 14:25 #17
LOL  :D
Avatar billede nilfri Nybegynder
11. januar 2003 - 14:34 #18
Jeg stemmer på ib ;-)

PS: Prøv nu din idé af - lige nu er jeg på udkig efter templates = kundeemne! Og du behøver jo netop ikke kunne programmering for at lave templates - det er ikke med i købet på de sites, jeg har scannet.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
11. januar 2003 - 14:36 #19
Ved I godt at ib-rene-cairo selv laver en virksomhed der sælger templates? Derfor skal man måske ikke tro på alt hvad han siger ;)
Avatar billede nilfri Nybegynder
11. januar 2003 - 14:40 #20
>>> startfirma.dk
Du argumenterer som en politiker ;-)
Avatar billede nilfri Nybegynder
11. januar 2003 - 14:42 #21
>>> Ib
Hvad med en link til din template-salgs-virksomhed, som startfirma.dk så glimrende har markedsført for dig?
Avatar billede ALS Praktikant
11. januar 2003 - 14:47 #22
startfirma.dk >> Jeps, og jeg har ansat min 4-årige datter som chef-designer, det er alligevel hende, der råder over alle farveblyanterne :o)

nilfri >> De templates jeg har kikket på indeholdt ingen programmering, kun rå design.
Avatar billede mat Nybegynder
11. januar 2003 - 14:50 #23
Hvis du kan lave kvalitetsdesigns hvorfor så sælge templates til 500 kr stykket hvis du kan få meget mere for customdesigns? Der er jo ingen der forbyder dig at lave alle de templates du vil og have dem liggende i arkivet til fremtidige kunder, istedet for "forære" dem væk. Som nævnt i tråden skal hver template jo sælges ti gange før det er rentabelt.
Avatar billede ALS Praktikant
11. januar 2003 - 14:57 #24
mat >> "template jo sælges ti gange før det er rentabelt."
Hvis man har evnerne, er der jo ikke de store udgifter ved et design, så det kan fint være rentabelt, som det kun sælges et par gange. Jeg har set designere, der kan lave et rå-design på under en time.

Det kræver væsentligt mindre markedsføring at sælge templates til en relativ lav pris, end at sælge customdesigns til en pris der et 10-20 gange højere. Efterflgende er der også opfølgning og telretning på et customdesign, det er der ikke på en template.