Avatar billede casmila Nybegynder
09. januar 2003 - 17:31 Der er 7 kommentarer

Mnglende skrivebord og startmenu

Når jeg starter computeren , booter den fint opm kører alt den skal starter windows, logger på .
Men den glemmer at kører explorer.exe...hvilket resultere i at jeg intet skrivebord har.
hvis jeg trykker ctrl-alt-del kan jeg der kører filen og få skrivebordet frem.
Jeg har været i regedit og se om den var i run.. det er den.
Hvordan får jeg den til at huske at kører denne fil igen når den starter .
Avatar billede Jman Praktikant
09. januar 2003 - 17:39 #1
Kører du med Norton Antivirus - det kan være at iexplorer er sat i karantæne
Avatar billede casmila Nybegynder
09. januar 2003 - 17:54 #2
Det er ikke iexplorer men exeplorer jeg taler om....og nej der er er ik norton på den.
Avatar billede Jman Praktikant
09. januar 2003 - 18:06 #3
det lyder som om du skal have kørt en repair med win2000 disken
Avatar billede casmila Nybegynder
09. januar 2003 - 18:17 #4
Ja men ville så gerne slippe....må være et sted filen mangler, hvor jeg kan tilføje den
Avatar billede casmila Nybegynder
09. januar 2003 - 18:19 #5
Glemte lige at sige at det er win2000
Avatar billede Jman Praktikant
09. januar 2003 - 18:28 #6
Jeg kan ikke lige huske om den står som en service i kontrolpanelet, men da skal den i hvert fald være "automatisk"
Avatar billede jesper_bach Nybegynder
02. marts 2003 - 22:52 #7
prøv lige at kigge i reg-basen (regedit)under følgende placering:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon"
der skulle gerne være en key der hedder "shell", den skal være sat til "explorer.exe"
ved ikke om det er der fejlen ligger, men det er da en mulighed, håber det hjælper.