Avatar billede guldbrand Nybegynder
09. januar 2003 - 16:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 problemer med netværk...

Hej

Jeg har 2 problemer med mit netværk.

1)

Har et problem med "Dokumenter" på én af mine maskiner (PC1) på mit
hjemme-netværk.
Problemet er kommet efter en formatering og nyindstallation af WinXP.

Før, da det virkede, var det sådan : Jeg har lagt "Dokumenter" over på
"D:-drevet", og så er det kun den bruger der er der kan komme i sin"egen"
"Dokument"-mappe, men man kunne også hvis man var logget på én af de 2 andre
PC'er der er på net-værket, selvfølgelig med samme brugernavn og
adgangskode, som man har på PC1, også komme i sin"egen" "Dokument"-mappe på
PC1, men det kan man ikke mere.
Hvad kan der være galt,synes jeg har været alt igennem ?

Håber det er til at forstå hvad mit problem er ;o)

2)

Også PC1, jeg har en printer "Epson Stylos Photo 700" tilsluttet netværket
via en printserver "HP Jetdirect 170X" - men der er problemet at jeg kun kan
printe 1 -2 udskrivninger, så låser programmet jeg printer fra f.eks word,
og så kan jeg lave en ctrl+Alt+del, for at lukke programmet, også bliver jeg
nød til at genstarte, for at jeg kan printe igen, men stadig kun 1- 2
udskrivninger så er den gal igen, og det er kun denne maskine det er galt
med, de 2 andre PC'ere kan sagtens printe alt det, det skal være

PC1 kører winXP pro
De 2 andre er en WinXP Pro og en Win2000 Pro

Mange tak på forhånd
Avatar billede atwr Nybegynder
28. januar 2003 - 11:19 #1
Jeg har ikke selv styr på XP men det lyder (prob 1) som om du ikke har været inde og sætte dine brugere ind med rettigheder. Jeg tror ikke du skal ændre noget på "de to andre" men du skal sætte rettighederne op for hvert af de drev/filmapper på PC1 som der skal kunne fåes adgang til via LAN'et.
Ved du hvad jeg taler om?
Avatar billede guldbrand Nybegynder
28. januar 2003 - 12:27 #2
Ang. Prob. med "Dokumenter"
Jeg har lige været ved at rode med det igen, og det viser sig at efter at jeg har indstalleret XP igen, stod maskinen til selv at finde IP osv og så virker det ikke ?? Men nu har jeg sat fast IP på - og så virker det.

Men har stadig mit printerprob.