Avatar billede kezzelski Nybegynder
09. januar 2003 - 13:56 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Problem med asus M2400E efter udtagelse af PCMCIA kort

Davs eksperter!

Jeg har en asus M2400E notebook, som er gået totalt i sort! Det skete efter jeg fjernede mit PCMCIA kort. Den gik simpelthen helt i sort, kun med en blæser kørene på højtryk! Jeg fjernede al strømmen (inklusiv batteriet) for at slukke den og startede den igen efter et par minutter, men den kommer aldrig længere end til at vise "ASUS" logoet på skærmen, før den rebooter igen. Nogle gange kommer den end ikke så langt og en enkelt gang startede den med nogle meget underlige psykedeliske farver ud over hele skærmen, som bevægede sig skummelt og blev lysere og lysere!

Jeg har ingen anelse om hvad der er galt. Jeg har kontaktet asus, men de er selvfølgelige langsomme og jeg ville egentligt gerne vide hvad der skal blive af min lille blærbare!

Jeg ville være virkelig taknemmelig, hvis nogle af jer kunne fortælle mig om hvad der er galt eller hvis i kender et lignende tilfælde.

Mvh. en desperat lille mig...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. januar 2003 - 14:16 #1
Jeg tror du ganske roligt kan finde papkassen til den, og sende de retur

mvh Carsten
Avatar billede kezzelski Nybegynder
09. januar 2003 - 14:47 #2
Hmm... oki!

Har du hørt om problemet eller er det bare det med den sorte skærm der kunne betyde noget??? :-)

Jeg tror desværre at jeg har indsat noget ram i den, hvilket jeg vist nok ikke må ifølge garentien...! Jeg tror at jeg vil satse lidt på at der ikke er nogen der ligger mærke til det...!

Mvh Kezzel
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. januar 2003 - 14:49 #3
Jeg kender ikke til problemet, men med den beskrivelse du kommer med, lyder det ikke til at det lige umiddelbart kan klares...
Hvis du har sat ram i den, kan du da bare pille blokken ud, inden du sender den ind
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. januar 2003 - 15:24 #4
Du hev vel ikke kortet ud mens der var tændt for den??? For det eneste du må tage ud og sætte i en Pc / Notebook når den er tændt, er USB kablet f.eks. Printe, Scanner osv.
Prøv at tage den ram-klods ud som du har sat i for det kunne måske også være den der var begyndt at lave noget rav i den selv om det lyder mærkeligt at det lige skulle ske samtidigt med at du tager det andet kort ud.

Har du prøvet at sætte kortet i igen og se om den så virker?
Avatar billede kezzelski Nybegynder
09. januar 2003 - 15:38 #5
Hmm..! Jo jeg tog kortet ud mens den var tændt..:-( Men for det første har jeg gjort det mange gange før uden problemer og desuden var den ikke til stede i det program i XP hvor man kan klargøre PCMCIA kort til at tage dem ud. Jeg regnede derfor ikke lige med at der ville ske noget:-( Men hvoffor må man egentligt ikke det?? Ok, jeg kan i mine tåger se at det måske kan få et styresystem til at crashe, men at det ligefrem skulle forhindre BIOS i at starte?

Hmm...! Jeg kan høre på det hele at der vist ikke er så meget at gøre ud over at sende den tilbage... uden ram og uden den lille detalje med PCMCIA kortet..:-)

Mvh. Kezzel
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. januar 2003 - 15:40 #6
"Hmm...! Jeg kan høre på det hele at der vist ikke er så meget at gøre ud over at sende den tilbage... uden ram og uden den lille detalje med PCMCIA kortet..:-)"

Jeg er sikker på du har helt ret i din konklusion, selvom det er trælst når sådan noget sker

Mvh Carsten
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. januar 2003 - 16:17 #7
Har du prøver at sætte kortet i igen for at se om det så skulle virke???
Avatar billede kezzelski Nybegynder
09. januar 2003 - 20:26 #8
Jepser! Jeg har lige prøvet at både fjerne ram'en og indsætte kortet igen. Alle 4 muligheder er afprøvet, men uden resultat:-( Det kunne ellers være dejligt at finde uda f at det var en eller anden simpel fejl.

Desuden fik jeg læst lidt i manualen og fandt frem til at der findes en reset knap på bagsiden. En rigtig fed ide.... men den virker ikke:-( Den er selvfølgelig også prøvet både i tændt (hvis man kan kalde det det...) og slukket tilstand.

Jeg vil fortsætte min vilde søgning efter gåden til universet... hvoffer virker min lille søde puter ikke!

Mvh. Kezzel
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. januar 2003 - 13:42 #9
Fik lige en tanke - Har du prøvet at holde reset-knappen inde mens du tænder for den.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 03:44 #10
Hvad sker der???  Lukke-tid???
Avatar billede kezzelski Nybegynder
10. februar 2003 - 09:29 #11
Jeg sendte den stakkels puter ind og glemte hvis det meste om mit spørgsmål, da jeg hvinende af glæde fik den tilbage efter 1½ uge (ASUS sparker røv...:-).

Jeg prøvede alt hvad i sagde, men uden resultat. Det viste sig at være motherboarded der var røget en tur, så det blev udskriftet!

Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 12:22 #12
Selv tak.