Avatar billede kml10 Nybegynder
09. januar 2003 - 13:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afstemning på hjemmeside ?

Hvordan sikrer man sig at alle brugere kan stemme en gang samt at de kun stemmer en gang ?
Hvis man validerer på ip-nummer, udelukker man en masse fra at stemme, hvis de eksempelvis kører igennem en proxy server.
Hvis man validerer gennem cookies, risikerer man at nogle brugere ikke tillader cookies, og således kan stemme mange gange.
Min hjemmeside anvender ikke bruger logon.

Hvad er løsningen ???

Kml
Avatar billede medions Nybegynder
09. januar 2003 - 13:43 #1
De eneste muligheder du har er Cookies og IP nummere! Så andre løsninger er der ikke, desvære :-/

//>Rune
Avatar billede kml10 Nybegynder
09. januar 2003 - 15:18 #2
Hmmm...
kan det virkelig være rigtig :(
Avatar billede medions Nybegynder
09. januar 2003 - 15:20 #3
Ja, desvære!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
09. januar 2003 - 15:20 #4
Thx 4 Poinz

//>Rune
Avatar billede kml10 Nybegynder
09. januar 2003 - 15:20 #5
ok - tak for svaret