Avatar billede lottejensen Nybegynder
09. januar 2003 - 12:16 Der er 12 kommentarer

partioner

Jeg har formateret min cp'er som køre med xp home e
Jeg havde 2 drev et (c:) og et (d:)  mit styresystem lå på (c:)    og alle
mine filer som jeg ikke ville af med, på  (d:) og cd-rom var (e:)

Jeg formaterede som sagt (c:) og kom på internettet og så gik jeg ind i out-look, og så i - 1 funktioner  2.  indstillinger 3. vedligeholdelse og gik så
ind i mappen lagringsmappe, og ville så hente min post som jeg havde lagt i
en mappe på "(D:)post i outlook" og ville hente min post ind i out look igen, og det var der ingen problemer med, men stor var min forundring for
mit (D:)drev  havde skiftet navn til (c:)drev og der lå altså al' min post
og alt det andet som jeg ikke ville af med, så gik jeg ind i stifinder og så
at mit styresystem lå på (e:) og mit cd rom drev lå på (d:) og mine gemme
filer lå på (c:)
Kan jeg få lavet det om igen, for det er da et være rod
Mange hilsener Lotte jensen
fredensvej 2 7760 hurup thy
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 12:27 #1
Der må jeg desværre bedrøve dig med at det kan du ikke (hvis det er drevet hvor xp er installeret du vil ændre bogstav på). Det drev hvor styresystemet ligger på kan du ikke ændre drevbogstav på - resten kan du:
Højreklik my computer - vælg manage - disk management - højreklik på et drev og vælg "Change driveletter and paths..."
Avatar billede rebecca Novice
09. januar 2003 - 12:29 #2
Kontrolpanel/Administration/Computeradministration her vælger du "Diskhåntering" og ved at højreklikke på de enkelte drev kan du skifte drevbogstav.
Mvh.Rebecca
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 12:30 #3
rebecca> du kom for sent ;)
Avatar billede rebecca Novice
09. januar 2003 - 12:30 #4
ups...Sorry john så ikke du havde svaret :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 12:30 #5
det er ok ;)
Avatar billede rebecca Novice
09. januar 2003 - 12:32 #6
Ja men hvad er 2 minutter mellem venner :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 12:33 #7
hehe - desuden er dit på dansk ;)
Avatar billede lottejensen Nybegynder
09. januar 2003 - 14:20 #8
jeg vil prøve det, men hvad med næste gang jeg skal formatere?  Kan jeg så slette styresystemet(formatere  e)  og så på en eller anden måde forlange at det skal lægge sig på (C) eller hvordan kan jeg gøre
Hilsen Lotte årgang 39  (-:  orklare min uvidenhed) :-)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
09. januar 2003 - 14:36 #9
Med PartitionMagic 7.0 kan du ændre drevbogstaverne, også den partition hvor styresystemet ligger.

Næsten gang du formatere vil jeg forslå at du få brændt en cd, men de ting som skal gemmes. Du bruger nu enten PartitionMagic eller fdisk til at slette alle partitionerne, derefter opretter du de partitioner som du vil have, med de rigtige navne.

Du har nu en tom harddisk, kun indeholden nogle partitioner.

Derefter lægger du XP-cd'en i cd-rom-drevet, og indstallere dette på c-drevet.
Avatar billede lottejensen Nybegynder
09. januar 2003 - 14:45 #10
Jeg takker det virkede, men på e ligger stadig mit styresystem, som du rigtigt sagde, jeg vil så først prøve det andet af næste gang jeg formatere.
Tusinde tak for hjælpen jeg har også stor glæde af fidusen med at fjerne delte mapper
Hilsen Lotte
Avatar billede rebecca Novice
07. marts 2003 - 09:20 #11
lotte>>> husk at lukke spg.
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:40 #12
måske tid at lukke