Avatar billede rouladen Nybegynder
09. januar 2003 - 10:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Clocking af T-Bird 1400

Hvormeget kan man clocke en T-Bird 1400Mhz på FSB alene?. Har som default 133 mhz x 10.5 (multiplier). Bruger Vulcano 9 som køler - idle ca. 47 grader - belastet ca. 52 grader.
Mobo GA7 DX fra Gigabyte. Spørgsmål 2:
Hvordan øger jeg evt. multiplier. Kan ikke finde det i bios.
Avatar billede rouladen Nybegynder
09. januar 2003 - 11:10 #1
Jeg glemte vist at nævne at cpu ´en er unlocked fra fabrikken.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2003 - 11:10 #2
140-145 stykker hvis du er heldig. Du skal nok ikke regne med mere med luftkøling.

Mht. multiplier burde det stå i manualen til dit bundkort, http://tw.giga-byte.com/support/support.htm
Avatar billede rouladen Nybegynder
09. januar 2003 - 11:15 #3
hmm.. det giver så kun ca. 1500 mhz. kan jeg give den yderligere med multiplier og hvad med vcore?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2003 - 12:46 #4
CPUen har den samme øvre grænse uanset om du hæver multiplier eller FSB. Du kan måske få den lidt højere op ved at hæve vcore, men den bliver så også varmere. Den enste måde du kan finde CPUens begrænsning er ved at prøve dig frem.