Avatar billede nfl Nybegynder
05. august 1999 - 00:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af .nsf db til .html

Jeg vil gerne have konverteret nogle databaser (.nsf) til html format, som herefter skal publishes på en Web srv., det er nogle baser som hele tiden vil blive opdateret, så det ville være fedt hvis man kunne lave en agent i notes der opdaterede den hver dag. Jeg ved at man bare kan starte http tasken på domino serveren, og browse databaserne, men jeg vil kun have vist et par databaser, kan man lave det sådan at ikke alle db'er bliver vist på serveren ?
Avatar billede mettemusen Nybegynder
05. august 1999 - 13:48 #1
Hejsa !

Du kan jo lave en Notes base der fungerer som Frontend for de andre - her kan du fx via en navigator eller lign linke til de øvrige baser.

Dit server dok. skal så ikke tilllade browse af baserne frit, samt som startside have den frontend base.

Rigtigt mange sites kører ren Notes - se fx www.photocare.dk - som faktisk er pæn.
Avatar billede xion Nybegynder
16. september 1999 - 12:53 #2
Hvordan laver jeg een base som frontend ?

Iøjeblikket er intet web/http sat op hvad skal jeg gøre for at få det til at funke ?
Avatar billede mettemusen Nybegynder
16. september 1999 - 12:59 #3
For at starte HTTP på server : på konsollen LOAD HTTP

Jeg vil anbefale at du tager kontakt til fx Cinet og betaler de få timers assistance frem for selv at rode med det (med mindre du kan det :-)) ..  Men selvf. hvis du er privat, er du nok nødt til at læse i manualerne - eller købe Notes Unleashed eller lign. dok.

...

Du kan også sætte et lille frontpage web forrest, hvor du angiver url'er til de få baser du vil browse .... (quick and not so dirty endda)