Avatar billede cyberraga Nybegynder
08. januar 2003 - 18:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværk mellem to computere der kører Win98

Hej,

jeg har brugt denne guide til at oprette netværk mellem to computere der kører Windows 98
www.kandu.dk/dk/tip/846
Men nu får jeg følgende besked når Windows starter op:
"Der er opstået en konflikt med IP-adresse 10.0.0.1, fordi systemet har denne hardware-adresse 00:02:16:A7:62:E6."
Og jeg kan ikke komme ind i computeren og rette det - jeg kan trykke OK, og så kommer samme fejlmeddelelse op igen...
Hvad f***** skal jeg gøre?????

Håber der er nogen der kan hjælpe!!!

Knus og kram,
CyberRaga XXX
08. januar 2003 - 20:16 #1
det er fordi dine 2 computere køre på samme ip... du skal bare kalde den ene 10.0.0.2 så virker det...

sluk for den ene computer og går en og skifte det..
Avatar billede cyberraga Nybegynder
08. januar 2003 - 20:54 #2
Det virkede desværre ikke :´-(
Avatar billede jespernaur Nybegynder
08. januar 2003 - 20:59 #3
Gå i en DOS-box og udfør kommandoen:

C:> ipconfig/all >fil.txt

Udfør dette på begge maskiner, og vis resultaterne (de to filer).
Avatar billede cyberraga Nybegynder
08. januar 2003 - 21:48 #4
Jeg har vist næsten klaret det selv, men jeg kan altså ikke lige forklare hvordan man skal gøre, hvis nogen ville vide det... Ellers skriver jeg igen.

På forhånd tak!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
08. januar 2003 - 23:02 #5
lindgaardbadass skal have pointene. Hans svar er det korrekte
Avatar billede dmcn Praktikant
10. januar 2003 - 19:17 #6
cyberraga : Jeg vil meget gerne høre din forklaring, for jeg er helt enig med RazzerR - lindgaard's svar er det korrekte.
- n0rmality, coadmin
27. januar 2003 - 15:15 #7
??
Avatar billede dmcn Praktikant
03. februar 2003 - 00:45 #8
cyberraga deaktiveres.