Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. januar 2003 - 16:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

autoprint af mail

Kan man - og i givet fald hvordan - i ls lave en agent der kører på en mailserver, og sender mailen som printjob til en specifik printer udfra subjectet i mailen ?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
08. januar 2003 - 16:39 #1
Nej, Print er et UI issue. Du kan kun printe i "forgrunden", dvs. et dokument du aktivt behandler. Man kan ikke printe backend i Notes, og dermed heller ikke diregere et print til en bestemt kø.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. januar 2003 - 16:48 #2
- det var næsten for nemt, men ret skal være ret - så du skal nok få dine point selvom du springer tillægssspørgsmålet over:
Kan man gøre det lokalt - hvis klienten er åben på en pc tilsluttet printer ?
Avatar billede jogii Nybegynder
08. januar 2003 - 17:52 #3
Man kan måske gøre det med en omvej via et tekstbehandlingsprogram.
Jeg har hørt om nogen der fik en Domino server til at printe via MS Word. Opret et OLE/COM object i en agent, fyld dokumentet ud med data fra Notes-dokumenter, udskriv dokumentet via OLE/COM. På denne måde bliver der ikke aktiveret NotesUI-klasser og agenten vil køre. Der kan dog opstå vanlige MS-Word objekt problemer, som kan få Domino/hele serveren til at gå ned.

Du kan også anvende samme teknik på en klient.
//Jörg
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. januar 2003 - 19:13 #4
Jörg: det vil jo sige at cdelicht (muligvis) ikke har ret ? (een gang skal jo være den første :-).
På den anden side duer en løsning hvor serveren går ned på "vanlig" vis absolut ikke, så jeg tror jeg omformulerer spørgsmålet og lukker her.