Avatar billede kollek Nybegynder
08. januar 2003 - 14:53 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

SKAL DER DRIVER TIL ET FLOPYDREV????

Jeg har købt en ny PC. Styresystem: XP.
Der var ikke monteret disk-drev i PC'en.
Jeg har fundet et drev i en ældre PC og monteret dette, men min PC kan ikke finde drevet. (Det flade kabel er vendt rigtigt!!!!)
Jeg har ikke driver til Drevet, men skulle XP ikke selv kunne finde drevet alligevel.???? Drevet er af fabr. Safronic.
Hvad gør jeg????
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 14:55 #1
1. Kablet er ikke vendt rigtigt
2. Drevet er ikke aktiveret i BIOS.
3. Ja, alle operativsystemer har indbygget drivere til diskettedrev.
Avatar billede human Nybegynder
08. januar 2003 - 14:56 #2
Du skal faktisk bruge en driver, men det er ikke en du skal installerer selv.

Enten er den gal med dit kabel, eller det lille stik der også skal i (kan ikke huske hvad det hedder) Eller også er drevet defekt.
Avatar billede kollek Nybegynder
08. januar 2003 - 15:00 #3
Til schulze.
Dit svar nr. 2 lyder som det mest sansynlige, men......Hvordan kommer jeg ind i Bios.??? Hvordan ser jeg om drevet er aktiveret????
Avatar billede ctacta Nybegynder
08. januar 2003 - 15:03 #4
Der hvor du kan se dine harddiske, der kan du vælge 1.44 floppy som A-drev.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. januar 2003 - 15:46 #5
I BIOS har det typisk sit eget punkt som: FDD (FloppyDiskDrive) som skal være aktiveret og indstillet til 1.44 floppy, som ctcta skriver.
Avatar billede kollek Nybegynder
08. januar 2003 - 16:10 #6
Tak til alle for svarene - jeg har fået løst problemet.....