Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
08. januar 2003 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

grafisk effekt til et spil

Hej...
Jeg er ved at lave et spil som foregår i syd-amerika. Det er relativt simpelt, og det programmeres i director. Ideen er at man kan trykke på et land og så bliver man stillet nogle spørgsmål. Går man videre skal landet så tildeles en grafisk effekt, osm gør at man kan se man har været der...

Effekten kan være en flot gradient, eller en form for tåge ( jeg ved ikke hvad det hedder, men i ved hvad jeg mener) men alle forslag ønskes velkomne.

Landende er klippet ud i photoshop af et groft kort, derefter ændret i bewel and emboss.. til depth 471 % smooth, Style: inner bevel...hvis det hjælper nogen?

Nogen forslag til hvordan dette kan gøres i photoshop ?
På forhånd tak!
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
08. januar 2003 - 13:43 #1
ydermere vil jeg også gerne vi de hvordan man tager fast i et element i photoshop, og gør det størrer....F.eks. hvis at jeg har et fotografi, og gerne en mands ører størrer (lamt eksempel) men den slags...
Avatar billede _k Nybegynder
08. januar 2003 - 15:26 #2
Du kan prøve at tone farven på det enkelte land ud ved at vælge det og køre brightness/contrast (menuen: image-adjustment-bightness/contrast) eller color balance (menuen: image-adjustment-Color Balance).

Du kan ændre objekters størrelse ved at trykke ctrl-t og trække dem til den ønkede størrelse. Holder du shift nede mens du trækker, bevarer du deres proportioner.
Hvis du vil lave tricket med øret, skal du dog først klippe det ud med f.eks. lasso tool
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
08. januar 2003 - 15:31 #3
tak...men tilføjer man så øret som et nyt layer, eller hvordan tilføjes det billedet igen, efter det er ændret
Avatar billede _k Nybegynder
08. januar 2003 - 15:38 #4
Ja, du klipper først øret ud (eller kopierer det, alt efter forgodtbefindende), ligger det i et nyt layer, og foretager så justeringerne...
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
08. januar 2003 - 15:44 #5
Ok...sidste spørgsmål og så får du dine point...jeg er ved at lave et flag som består af to farver. De to farver mødes på midten...d.v.s at der skal gå en diagonal linje fra øverste venstre hjørne, til nederste højre hjørne, der adskiller de to. Hvilket værktøj skal jeg bruge til det. Jeg troede jeg kunne bruge pen tool, men så må jeg ikke hælde farver i de 2 halvdele.
Avatar billede _k Nybegynder
08. januar 2003 - 17:35 #6
Du kan godt bruge line tool. Når du har lavet stregen, tager du magic wand/lasso tool - Du kan evt. lave et nyt lag og lægge din nye farve  i selctionen dér.