Avatar billede ttrold Praktikant
08. januar 2003 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvad betyder det når den kun skriver 837Mhz!?

Goddag..

Jeg her lige købt ny bærbar.. m. en mobile intel p4 processor.. hvis jeg går ind og højreklikker på denne computer, skriver den øverst 2,0Ghz, men nedenunder skriver den altid noget forskelliget .. ligefra 800 - 1,9Ghz (ca) hvad skal det sige,, at den skruer ned for at spare strøm?

Derudover vil jeg lige høre om, bærebare CPU'er ikke er lige så hurtigt som stationære CPU'er?

/TTrold
Avatar billede jones_net Nybegynder
08. januar 2003 - 11:43 #1
Du kan stille i din BIOS hvor hurtig din CPU skal arbejde, alt efter om du har 220 Volt sat til, eller om du kører på batteri.
For at spare strøm og mindske opvarmningen.

Så prøv at kigge når du bruger 220 Volt, og når du bruger batteri. Så skulle du gerne kunne se forskellen.

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
08. januar 2003 - 11:45 #2
Jeg vil mene at hastighederne er de samme, men jeg er ikke 100% sikker...
Der er måske en lille smule mere overhead med Mobile CPU'en, men jeg ved det ikke...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
08. januar 2003 - 11:51 #3
http://www.pentium.dk/home/notebook/pentium4-m/index.htm
Der kan du faktisk læse en hel del om batterisparefunktionen. Den skruer også op for hastigheden når du bruger tunge programmer.

Ellers har de samme instruktionssæt, så performance skulle være ens:-) Det kan du også se på deres performance charts...

/J
Avatar billede pop.dk Nybegynder
09. januar 2003 - 16:08 #4
Når jeg køre på strømforsyning på min Dell køre den 1000Mhz og på batteri går den ned på 877Mhz. Den kan køre op og ned alt efter hvor tunge programmer der kører.