Avatar billede rouladen Nybegynder
08. januar 2003 - 08:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Er min cpu ødelagt?

Jeg har et stykke tid døjet med varme fra min T-Bird 1400 Mhz og har derfor købt en ny køler: Thermaltake Vulcano 9. Efter jeg skiftede den efter alle forskrifter (kølepasta etc.) kan pc´en lige akkurat starte op, hvorefter den går i stå. Jeg tog køleren af igen og opdagede at et lille flig af hjørnet på cpu´en var knækket af. Er den færdig?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
08. januar 2003 - 08:59 #1
Ja!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. januar 2003 - 09:01 #2
sandsynligvis, ja. Du har vel tjekket alt andet?!
Avatar billede snowcat Nybegynder
08. januar 2003 - 09:02 #3
Det er ikke sikkert den er død, jeg har gjort det sammen ved min, den virker 100 % optimalt, det kan være pga. for meget varme eller fordi du har clocket den for meget, tjek det ud :o).

- Tommy.
Avatar billede rouladen Nybegynder
08. januar 2003 - 09:04 #4
Ja det mener jeg. Mit mobo er et gigabyte Ga-7DX. Hvilken AMD processor kan anbefales i stedet?
Avatar billede snowcat Nybegynder
08. januar 2003 - 09:06 #5
Hvor stor CPU kan dit bundkort understøtte, for så vil jeg da med glæde hjælpe dig :o)
Avatar billede rouladen Nybegynder
08. januar 2003 - 09:07 #6
Den er ikke clocket. Jeg skylder måske at fortælle at jeg samtidig har installeret en ny HD som master og ville formatere denne samt installere XP. Men jeg nåede ikke så langt :-(
Avatar billede rouladen Nybegynder
08. januar 2003 - 10:36 #7
Att: Snowcat.
Mobo understøtter op til AthlonXP 2000
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
09. januar 2003 - 04:16 #8
>rouladen< Du spurgte om din CPU var færdig. Jeg svarede ja, hvorefter snowcat svarede nej!

Når du så accepterer snowcats svar så er det vel fordi du på magisk vis har fået cpuen til at virke eller hvad?

Hvis din CPU stadig ikke fungerer, er det så ikke lidt forkert at du giver point for et svar som ikke hjalp!

Jeg har set hundredevis af chippede cpu'er som din. Enkelte er brugbare, mens resten typisk ikke vil starte op eller ikke kan køre ved mere end 100MHz FSB.

Jeg har *ALDRIG* set en CPU som først fryser og derefter pludselig virker perfekt...
Avatar billede rouladen Nybegynder
09. januar 2003 - 08:15 #9
Svar til aaa 2500:
Jeg forstår godt hvis du føler dig en smule forurettet. Jeg havde heller ikke store forventninger til at få cpu´en til at fungere igen, men jeg må sige at snowcats svar gav mig lyst til at prøve igen. Jeg har fået den til at virke igen. Det viste sig at heatsinken ikke var monteret helt korrekt, og derfor ikke kølede hele kernens overflade. Cpu "lukkede" ned pga. en for høj varme. Hele systemet kører upåklageligt nu.
Derfor har jeg givet point til snowcat. Håber mit svar tilfredstiller dig.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. januar 2003 - 08:35 #10
hmm - så skulle jeg da også ha haft nogle point ;-)
Avatar billede rouladen Nybegynder
09. januar 2003 - 08:43 #11
Svar til metal hansen:
Det var da også tæt på at jeg gjorde det, men igen, havde jeg fulgt dit og aaa 2500´s råd var der røget et stk. processor
i skraldebøtten.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. januar 2003 - 08:46 #12
jaja det er helt iorden :)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
10. januar 2003 - 21:31 #13
Ok
Avatar billede snowcat Nybegynder
16. januar 2003 - 21:00 #14
:o)