Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
07. januar 2003 - 22:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

k7s5a motherboard + XP probs

Hej, jeg har et mega problem med det her bundkort. Har lige købt det sammen med en athlonxp 2100+.. der sidder 256mb ram i. Når jeg prøver at starte den op, kommer der intet skærmbillede overhovedet og 15-20 sek efter slukker den helt af sig selv. Alle mine points til den der kan hjælpe :)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
07. januar 2003 - 22:09 #1
prøv og pil ramne ud - og start så maskinen hør så om det så bipper

hvis det ikke bipper så er det cpuén det er galt med
Avatar billede peet-49 Novice
07. januar 2003 - 22:19 #2
Lyder som om køleren ikke sidder rigtig, så slå systemet fra. Prøv evt. at resette bios, det gør du med jumper JP4 der sidder lige i nærheden af batteriet.
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
08. januar 2003 - 12:20 #3
Har prøvet at pille rammene ud og den bipper ikke .. betyder det at cpu'en ikke starter op??
Avatar billede peet-49 Novice
08. januar 2003 - 12:55 #4
Uden ram siger maskinen ikke noget som helst. Har du tjekket om køleren sidder rigtigt, og at der er pasta på.
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
08. januar 2003 - 13:08 #5
Well, der sad noget tape på i forvejen, og de nsidder fast og stramt. Det kan ikke være noget jumperindstilling?
Avatar billede peet-49 Novice
08. januar 2003 - 13:17 #6
Kontroller at grafikkortet sidder helt i bund, tag IDE kablerne af. Betingelsen for, at boote, er grafikkort processor ram og bundkort.
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
08. januar 2003 - 13:28 #7
Det har jeg nu prøvet - uden held. Men der er lige noget jeg har glemt at tilføje. Når den slukekr sig selv efter de 15-30 sek, så kan man ikke bare tænde den igen.. jeg bliver nødt til at hive strømstikket til mainboardet af og sætte den på igen.. det er lidt underligt.. og så er det at når den slukker, så er det lige som om at den giver 3 små potioner af strøm til hele systemet. Tastatur, cdrom osv.. det tændes og slukkes nemlig et par gange inden det går helt ned
Avatar billede peet-49 Novice
08. januar 2003 - 13:32 #8
Så har du et defekt bundkort, få det byttet.
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
08. januar 2003 - 13:33 #9
Tak for hjælpen Peet49
Avatar billede peet-49 Novice
08. januar 2003 - 13:36 #10
Det var så lidt, og held og lykke med det nye.