Avatar billede layer Nybegynder
07. januar 2003 - 21:27 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Lydløs køler til mit system

Jeg har en Volcano 9+ Køler (Med hastigheds regulator) til min Atlon 2100+ fra AMD... Er her en med EGNE erfaringer som kan give mig et link, eller fortælle en meget mere lydløs køler, den skal kunne hulde til min processor!

Det skal være af egne erfaringer, ikke tal - der står nemlig at denne køler kun larmer 20DB, og det kan jeg skrive under på er løgn! Og nej, jeg har ikke skruet op, den er i bund!

(Jeg havde oprttet et andet, men i forkert kat!)
Avatar billede layer Nybegynder
07. januar 2003 - 21:28 #1
Det var forkert kat før!
Avatar billede kirky Nybegynder
07. januar 2003 - 21:31 #2
Jeg har en silent twin fra MIST med 2 16db fans på kølerprofilen. Som kan købes hos studiedata. Den kører med 19db i alt, og man kan IKKE høre den overhovedet. Den køler ikke optimalt. Men tilfredsstillende. Men det er køleren du skal gå efter, hvis du vil have et stille system.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
07. januar 2003 - 21:33 #3
hvad med vankøling?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
07. januar 2003 - 21:33 #4
vandkøling even
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. januar 2003 - 21:35 #5
Denne køler har fået gode anmeldelser. Den kan køre ved 3 forskellige hastigheder og skulle være ret stille

http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v9.htm
Avatar billede layer Nybegynder
07. januar 2003 - 21:38 #6
vandkøling.... Jeg har ikke plads og det er for dyrt!
Avatar billede layer Nybegynder
07. januar 2003 - 21:40 #7
Læs nu ff...... Det er den jeg har og den larmer ad helvede til!
Avatar billede layer Nybegynder
07. januar 2003 - 21:41 #8
det overstående var til bufferzone
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. januar 2003 - 21:44 #9
Damm! Det havde jeg ikke lige set, beklager. Larmer den virkelig?? anmeldelserne siger ellers at den skulle være stille hvis den køre på laveste antal omdrejninger
Avatar billede layer Nybegynder
07. januar 2003 - 21:49 #10
Det er løgn! Men det er ok - du prøvede da
Avatar billede layer Nybegynder
07. januar 2003 - 21:49 #11
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
07. januar 2003 - 22:10 #12
Jeg har en XP2600+ den kører med en køler fra Cooler master med nummer CP5-7JD1B min cpu temp kommer ikke over 35 grader og den siger ikke en kuk jeg vil tro den har en DB på de 18
Avatar billede kirky Nybegynder
08. januar 2003 - 06:15 #13
Den er utrolig god. Specielt hvis du ikke går så meget op i at have en iskold computer, men i stedet en lydløs computer. Jeg fik et helt chok da jeg tændte få min computer, efter at jeg havde sat den på. Jeg troede faktisk at den ikke fungerede. Så lydløs var den! Rigtig godt køb, og meget let at sætte på din sokkel.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. januar 2003 - 06:20 #14
kirky > hehe det kunne ligeså godt ha været mig der skrev dit sidste indlæg :-)
har samme køler etc..
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2003 - 09:28 #15
jeg har selv købt en Silent Viking II fra ThermalTake - og det er en af de klart bedste jeg har set/hørt
Avatar billede layer Nybegynder
08. januar 2003 - 13:43 #16
probelmet er bare at jeg har et MSI Kt333 bundkort... Kan den sidde der?
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2003 - 13:49 #17
det skal jeg ikke kunne sige - kender ikke lige det bundkort, men hvis du ikke plejer at skal have ekstremt specielle kølere skulle det ikke være et problem.

Men kig på specifikationerne til køleren - så kan du se hvad den passer til
Avatar billede kirky Nybegynder
08. januar 2003 - 21:37 #18
Næsten alle socketA ATX bundkort kan have den siddede. Men hvis du er i tvivl, kan du prøve at åbne din computer, og måle på din nuværende køler. Silent Twin er 91mm x 69mm. Jeg var også selv bange for størrelsen. Men da jeg målte op, var frygten ubegrundet :)
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
08. januar 2003 - 21:50 #19
Der er ingen problemer med at sætte den på dit MSI Bundkort der er plads til den
Avatar billede layer Nybegynder
08. januar 2003 - 21:56 #20
k, thx
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
08. januar 2003 - 22:19 #21
Hvorfor afviser du mit svar
Avatar billede layer Nybegynder
08. januar 2003 - 22:31 #22
Fordi jeg skal bruge den fra Kirky
Avatar billede layer Nybegynder
08. januar 2003 - 22:35 #23
Den køler du havde eksisterer heller ikke på edbpriser
Avatar billede layer Nybegynder
08. januar 2003 - 22:57 #24
Kan jeg ikke sætte en modstand på for at sænke den lidt i voldt som den ikke larmer så meget... Jeg har ikke brug for den styrke - min 2100+ er IKKE overclocket og det skal den heller ikke!

Jeg syntes måske den er lidt dyr...

ps, der er en controller på min køler, jeg jeg ikke bare gøre sådan at der kan skrues mere ned for den???