Avatar billede gruppe422 Nybegynder
07. januar 2003 - 19:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Netsite.dk og ASP, igen........

Hejså

Er der nogle her der har site hos Netsite.dk?

Hvis Ja, kan det godt passe at de ikke understøtter ret mange ASP script's.
Jeg har et simpelt Photo Album script som jeg har funder har på Eksperten.dk, som ikke virker på Netsite's server.
Men det virker på alle andre ASP servere jeg har prøvet, og det er incl. alle dem der er gratis....

anyway, her er fejlen..

Microsoft VBScript runtime error '800a01ad'

ActiveX component can't create object: 'Scripting.FileSystemObject'

/billeder/PhotoAlbum.asp, line 103

Noget hjælp ville være dejligt!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2003 - 19:46 #1
Sitet har fjernet muligheden for at bruge FileSystemObject da det kan bruges til at hacke serveren.

Det ser man ofte på sådan nogen gratis-hjemmeside-med-asp sites..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2003 - 19:49 #2
FileSystemObject bruges for at man kan arbejde med filer (kopiere, redigere, slette osv..) og det kan bruges til at få fat på de filer der ligger på deres server. Derfor vil sådanne sites disable FSO..
Avatar billede gruppe422 Nybegynder
07. januar 2003 - 19:58 #3
oki!, er der andre muligheder, mhs. til Foto Album og ASP på Netsite?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2003 - 20:02 #4
Jeg går ud fra at dit script kigger i en mappe og skriver navnene på filerne i en liste som man så kan se/klikke på.. Hertil skal bruges FSO, hvilket åbenbart er slået fra på Netsite.dk.

Jeg tror ikke der er nogen anden måde at gøre det på med ASP. Måske kan det gøres med PHP.

/theSurfer.
Avatar billede gruppe422 Nybegynder
07. januar 2003 - 20:05 #5
Er det ikke noget de kan slå til, bare på min side?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2003 - 20:07 #6
Det mener jeg ikke. Hvis de slår det til, kan alle brugerne bruge det. Mener jeg.. er ikke helt sikker..
Avatar billede askhoej Praktikant
07. januar 2003 - 20:07 #7
gruppe422>> mener at de har installeret en komponent som kan det samme, prøv at smide en mail til den eller ring :-)

/askhoej
Avatar billede gruppe422 Nybegynder
07. januar 2003 - 20:11 #8
sendt....
Avatar billede gruppe422 Nybegynder
07. januar 2003 - 20:20 #9
Damn.............., det er fandme noget FUCK!. Nu har jeg jo bundet mig på et halvt år, eller sådan noget!
Avatar billede gruppe422 Nybegynder
07. januar 2003 - 20:39 #10
øv..........

TAK FOR HJÆLPEN.....
Avatar billede gruppe422 Nybegynder
07. januar 2003 - 20:41 #11
her er dine point....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2003 - 20:43 #12
Jeg takker for points'ne, og håber at du finder ud af noget.

/theSurfer.
Avatar billede gruppe422 Nybegynder
07. januar 2003 - 21:37 #13
det håber jeg også....