Avatar billede cd23mj Nybegynder
07. januar 2003 - 18:53 Der er 11 kommentarer

Lyden fucker totalt plzz help!!!

hej alle sammen
jeg har problemer med at få min computer til at spille musik i windows (mp3, waw, CD, Mpg, DvD, DivX) ja det hele alt lyd der komme ud af højttalere er intet andet end skratteri... men i spil virker det fint...

jeg har nu prøvet med win 98/me/2000/xp og alle de for skællige drivere jeg har kunnet finde og hverken pci 128 eller 512 kortet gider virke ortentligt det eneste jeg ikke har prøvet er at formatere D: drevet kunne jo godt være en virus eller noget selvom at norton2oo2 ikke finder noget....

hvad kan der være galt noget i mit mobo jeg har fucket måske?

jeg kører
abit ktka
athlon 1.2ghz
GF 3
ibm GXP 40 HB
og Soundblaster pci- 128 / -512 begge virker i andre computere
kan det måske være noget med DirectX driverne?
skal jeg prøve de nye 9.0?

har i andre forslag

takker
Avatar billede cd23mj Nybegynder
07. januar 2003 - 18:55 #1
ja flot Dx 9.0 er totalt fucker drivere har lige installeret dem de fucker totalt alle mine spil...

kan man godt installere 8.1 igen uden det fucker endnu mere?
Avatar billede cd23mj Nybegynder
07. januar 2003 - 18:56 #2
og de hjalp ikke på lyden...
Avatar billede benjams69 Nybegynder
07. januar 2003 - 19:04 #3
Kører du med nogle programmer det sænker din CPU temp?! Fx. VCool?!
Avatar billede cd23mj Nybegynder
07. januar 2003 - 19:06 #4
nej jeg har intet kørende har lige formateret igen... og har prøvet at lukke alle programmer med msconfig og Ctrl+alt+Del
Avatar billede benjams69 Nybegynder
07. januar 2003 - 19:08 #5
hmm - Er du sikker på at det ikke bare er et dårligt højttalerkabel eller en defekt højt?!
Avatar billede mufoxe Nybegynder
07. januar 2003 - 19:19 #6
Avatar billede cd23mj Nybegynder
07. januar 2003 - 19:23 #7
btw det er et abit kt7a mobo jeg har har vist fået skrevet det en smugle forkert i selve indlæget
Avatar billede mufoxe Nybegynder
07. januar 2003 - 19:27 #8
Ydermere ville det være en god idé at opdatere dine drivere til de seneste fra VIA. KT133a har været kendt for at fucke lyden op, især m. SB 128 og 512. Jeg har selv haft et KT133a bundkort, hvortil jeg havde et SB Live! kort kørende. Det virkede fint - sådan hvis du overvejer at anskaffe dig et nyt lydkort.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
07. januar 2003 - 19:28 #9
Nyeste drivere kan hentes på http://www.viaarena.com/?PageID=2
Avatar billede sekam Nybegynder
07. januar 2003 - 19:31 #10
Avatar billede cd23mj Nybegynder
11. januar 2003 - 05:41 #11
hmm bios update :( sådan fuckede jeg mit gamle Abit kt7a mobo men er skam frisk på at prøve igen :)

og benjams69, det er selve lydkortet som fucker... det er lige meget hvilke højttalere eller hovedtelefoner jeg sætter til

den der viapfd100.exe gav iøvrigt ingen ændring...