Avatar billede nutman Nybegynder
25. oktober 2000 - 08:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Menu, der virker i frames.

Hej Alle.

Hvordan kan jeg få en menu til at virke med frames?

Menuen jeg har fået lavet, er lavet i bl.a. DHTML, men hvis jeg laver 2 frames, hvor den øverste frame f.eks. kun er 20 pixels i højden (dvs. lige så høj som menuen) og smækker menuen ind i den øverste frame, så bliver den kun vist i denne frame.

Dette kan vel ændres, men hvordan?
Avatar billede m_u_n_c_h Nybegynder
25. oktober 2000 - 08:52 #1
Du skal angive \"target\" (altså målet) for hvor din menuknap skal åbne F.eks hovedramme eller hvad du kalder den anden ramme.
Jeg kan ikke se hvilket program du bruger, men hvis det er f.eks frontpage 2000 er det meget nemt, da du i indstillinger for side kan bestemme target.(hvis du bruger hooverbuttens i din menu skal du også indstille target for knappen.
munch
Avatar billede m_u_n_c_h Nybegynder
25. oktober 2000 - 08:57 #2
du kan f.eks finde koden hos www.script.dk i en af deres menuèr
Avatar billede nutman Nybegynder
25. oktober 2000 - 09:04 #3
Jamen, script.dk benytter jo ikke frames?

Sagen er den, at min menu bruger layers, men layers kan ikke umiddelbart \"flyde\" fra en frame til en anden. Alle de DHTMLmenuer jeg har downloadet, har haft samme problem, men en del ting, der bruger layers (f.eks. overLIB) kan godt finde ud af at bevæge sig flydende fra een frame til en anden.
Avatar billede jpk Nybegynder
25. oktober 2000 - 10:48 #4
Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre, men du bør tænke grundigt igennem hvilke konsekvenser det får!
Du skal i så tilfælde tage hensyn til når vinduet bliver \'resized\' eller \'scrolled\' og det bliver meget omstændigt hvis du fx ønsker at bruge en teknologi som XML/XSL...

Tag fx et kig på et mindre gennemtænkt forsøg på www.fona.dk
Hvis man gør vinduets bredde mindre end menuen og scroller ud mod højre, placeres drop-down menuerne forkert!
I dette tilfælde ville det være ret let at ordne, jeg gør blot opmærksom på at der kan opstå mange lignende problemer...
Avatar billede nutman Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:30 #5
OK