Avatar billede amandas Nybegynder
07. januar 2003 - 15:55 Der er 11 kommentarer

Concorde C4 kun halv skærm i XP

Min nye XP viser kun ½ skrærm selvom jeg har sat den til fuld skærm, jeg har set det virke, så hvad gør jeg forkert?
07. januar 2003 - 16:31 #1
Tast Alt+Enter for at skifte til fuldskærms-visning
07. januar 2003 - 16:33 #2
Eller højreklik på titellinien i dos-vinduet, og vælg Egenskaber. Her kan du sætte standard til fuld skærm.
Avatar billede amandas Nybegynder
08. januar 2003 - 08:21 #3
jeg har prøvet begge dele men ingen af dem virker. Jeg har set det virke så der må være en eller anden metode
Avatar billede vonfreihoff Nybegynder
24. januar 2003 - 15:19 #4
Alt+enter virker i nogle tilfælde, - men ikke i alle. Ved du hvilken version c4 du har?
Avatar billede amandas Nybegynder
24. januar 2003 - 15:29 #5
version 4.03 og det mærkelige er at jeg har det kørende fra en anden xp hvor det virker, men jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde da jeg fik det til at virke
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. marts 2003 - 22:59 #6
Når din C4 er åbnet i Windows mode (ikke full screen) vælger du egenskaber i kontekst menuen (trykknappen i øverste venstre hjørne)
Fanebladet skærm:  80x25 både for buffer og skærm
Fanebladet Skrifttype: maksimal

Vælg herefter OK og vælg at systemet skal gemme det i genvejen.

Herefter kan du med Alt-Enter skifte mellem Windows og Full screen

//Tommy
Avatar billede rusbjerg Nybegynder
07. juli 2004 - 14:44 #7
Det samme problem findes med PcPlus. Der ligger et firma i Greve der har "trylleformularen" men de sender en regning på 150,- for 5 minutters ulejlighed.
/Erik
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. juli 2004 - 17:32 #8
Hvis det kan være en trøst så koster det 250,- hos os -:)
Avatar billede t1201 Nybegynder
14. august 2004 - 15:24 #9
Hej.

Du skal oprette en .bat fil der starter C4 (kalder exefilen) - jeg ved ikke lige hvad den hedder for C4. Forest i batfilen skal angives antal linier på skærmen i fuld højde. Standard var i "gamle dage" 25.

StartC4.bat:
@echo off
mode con lines=25
c4.exe

Herefter starter du C4 ved at dobbeltclicke på .bat filen.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
16. august 2004 - 08:30 #10
Nu kan det spørgsmål vist godt blive lukket!
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
20. januar 2005 - 09:22 #11
@ Tommypedersen

Super svar - har lige haft samme hovedpine uden selv at kunne finde en løsning ;) Perfekt og tak for hjælpen ;)