Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
07. januar 2003 - 13:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

skyggeeffekt på billeder

Endnu et spørgsmål.
Jeg har lavet en kollage med et stort baggrundsbillede, og en række små billeder ovenpå. Men nu vil jeg gerne lave en skyggeeffekt, så det ser ud som om at de små billeder er et stykke papir der svæver et stykke over overfladen. Det er fotografier jeg har hentet ind, og hvis i har andre forslag til flotte effekter, så videregiv dem venligst..

Her er jpeg`en : http://www.autopoiesis.dk/eksperten/argentinacollage.jpg

Og PSD`en : http://www.autopoiesis.dk/eksperten/argentinacollage.psd
Avatar billede prodic Mester
07. januar 2003 - 13:20 #1
Hvis du har dine små billeder i hvert sit layer, kan du højreklikke på layeret og vælge Blending Options->Shadow
Du kan også vælge Layer->Layer Style->Shadow

Ovenstående gælder for PS7
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
07. januar 2003 - 13:46 #2
Mange tak...er der flere forslag til at gøre sådanne billeder flottere, og hvis ikke så skal du nok få pointene prodic.
Avatar billede spe Nybegynder
07. januar 2003 - 14:09 #3
billeder findes ikke på dine links så lidt svært at se hvad du ellers kunne gøre.

Som supplement til prodic hvis du har mange lag med hver sit billede kan du lave den ønskede skygge effekt på et lag og i Layer Style dialogboksen vælge New Style og dermed gemme dine indstillinger i Style-paletten og så blot vælge et lag og klikke i Style paletten på din gemte style for at overføre de samme indstillinger.
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
07. januar 2003 - 14:49 #4
Nej, vi havde lidt bøvl med hjemmesiden...tak for hjælpen....jeg vender nok tilbage senere.