Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. januar 2003 - 12:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Brændere og cache ???

Hej.

Har det meget at betyde hvor stor ens cache er på sin brænder ???

Som jeg kan se det har de fleste brændere 2MB Cache men man kan også få dem hvor de har op til 8MB...

Også lige et lille side spm. Hvilken brænder syntes i man skal købe vis man vil ofre ca. 1000 kr.

/Thomas Nielsen
Avatar billede game_tracker Nybegynder
07. januar 2003 - 12:26 #1
er da rart ikke at brænde fejl (med cache)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. januar 2003 - 12:26 #2
jo større cache jo bedre, så tag den med 8Mb cache.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. januar 2003 - 12:29 #3
Avatar billede game_tracker Nybegynder
07. januar 2003 - 12:29 #4
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. januar 2003 - 12:30 #5
der er godt nok kun 8Mb cache, men til gengøld er den ikke så dyr og der følger ikke brænderprogram med, det har jeg i forvejen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. januar 2003 - 12:30 #6
sludder, kun 4 Mb cache ;o)
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. januar 2003 - 12:31 #7
Game tracker... der findes ingen produkt med det ID !
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
07. januar 2003 - 12:32 #8
Cache
Når der brændes, skal brænderen have de data der skal brændes i en jævn strøm. For at gøre brændingen så stabil som muligt, er der derfor en såkaldt cache (=lager) på enhver brænder. Det er en mindre hukommelse, hvor brænderen gemmer data før de skal brændes ned. På den måde har brænderen overskydende data, hvis dataoverførelsen fra harddisken skulle blive afbrudt i et kort øjeblik.

Cache-størrelsen er i dag på minimum 2MB. Der findes dog også mange brændere med 4MB cache, og de allernyeste har hele 8MB, og dermed skulle de være mere stabile under brændingen. Det er vigtigt at bemærke, at dette ikke har noget med selve hastigheden af brændingen at gøre – kun stabiliteten.

citat
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
07. januar 2003 - 12:33 #9
Svar :-)
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. januar 2003 - 12:34 #10
Hej.

Hvorfor har du ikke købt denne her den er billigere og hurtigere.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274667924

/Thomas
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
07. januar 2003 - 12:35 #11
Køb denne

  Plextor PlexWriter PX-W4824A Internal Retail
Spin: 48X Read / 48X Write / 24X ReWrite
Access Time: 65ms
Cache: 4MB
Interface: IDE
Technology: BURN-Proof,PoweRec-II,VariRec
Software: Nero 5.5
Warranty: 2 Years
Producent varekode: PX-W4824A

Edbpriser.dk
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
07. januar 2003 - 12:37 #12
Plus nero er med
Avatar billede pharao Nybegynder
07. januar 2003 - 12:50 #13
Jeg har købt en:  Samsung CD-RW SW-248 Internal Retail
Spin: 48X Read / 48X Write / 16X Re-write
Access Time: 110ms
Cache: 8MB
Interface: IDE
Software: Roxio Easy CD Creator
Technology: Just Link
Warranty: 3 Years
Producent varekode: SW-248

Til en del billigere penge end plextoren, den brænder godt og hurtigt, hvis man har de rigtige skiver.
Et par hundrede kroner er da også lidt at spare.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
08. januar 2003 - 23:07 #14
Man kan da også sagtens købe en billigere en. De virker jo også udemærket. Når jeg engang skal have ny brænder gider jeg da heller ikke købe en plexter da jeg ikke har råd til den. Men når man gider ofre 1000 kr er der jo ingen tvivl om at det er en plextor man skal ud og have fat i.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. januar 2003 - 23:18 #15
jeg har lige fået min i dag, hurtig ekspedition ;o)

Det tog fem minutter at sætte den nye i og hvilken forskel der var fra den gamle Plextor, waaw siger jeg bare ;o)